Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
First-party data (birinci taraf veri), bir markanın doğrudan kendi müşterilerinden veya web sitesi ziyaretçilerinden topladığı verilerdir 124. Bu veriler, işletmenin kontrolündedir ve kullanıcıyla doğrudan etkileşim sonucu elde edilir 2.
Second-party data (ikinci taraf veri) ise, başka bir şirketin birinci taraf olarak topladığı ve daha sonra paylaşılan verilerdir 135. Bu veriler, genellikle aynı hedef kitleye sahip iş ortaklarından alınır 5.
Bazı first-party data kaynakları:
- web sitesi davranışları (sayfa görüntüleme, tıklamalar, gezinme süresi) 12;
- üyelik ve kayıt formları 2;
- alışveriş geçmişi 2;
- müşteri destek etkileşimleri 2;
- sadakat programı verileri 2.
Bazı second-party data kullanım amaçları:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: