Buradasın
Turizm acentaları nereye şikayet edilir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Turizm acentaları ile ilgili şikayetler aşağıdaki mercilere yapılabilir:
- T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı: Oteller, seyahat acentaları ve tur rehberleri gibi turizm sektöründeki tüm kuruluşlar Bakanlığın denetimi altındadır 15. Şikayetler, Bakanlığa yazılı olarak veya İl Kültür Turizm Müdürlüklerine bağlı Turizm Danışma Bürolarına yapılabilir 1.
- Türkiye Seyahat Acentaları ve Acentaları Birliği (TÜRSAB): TÜRSAB bünyesinde kurulan TOAR Komitesi, tüketici şikayetlerini değerlendirir ve çözüme kavuşturur 14. Şikayetler, 444 45 50 veya tursab@tursab.org.tr adresine yapılabilir 2.
- T.C. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı: 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında şikayetler, Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü'ne iletilebilir 1.
- Tüketici Hakem Heyetleri: İl ve ilçe kaymakamlıklarında kurulan bu heyetler, belirli bir sınıra kadar olan uyuşmazlıkları inceleyerek karara bağlar 13.
- Tüketici Mahkemeleri: Bedeli tüketici hakem heyeti sınırının üstünde kalan uyuşmazlıklar için yasal yollara başvurulabilir 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: