Uçuşun iptal olması durumunda yapılması gerekenler: Havayolu firmasına başvurmak: Yolcu, tazminat başvurusu için havayolu firmasının web sitesindeki "yolcu hakları" bölümünden form doldurarak başvurabilir. Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'ne başvurmak: Havayolu firmasının başvuruya cevap vermemesi veya verilen cevabın yeterli olmaması durumunda, yolcu Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'ne başvurabilir. Hakların öğrenilmesi: Yolcu, uçuş iptali durumunda sahip olduğu hakları öğrenmek için SHY-YOLCU Yönetmeliği'ne bakabilir. Hava yolu şirketinin yükümlülükleri: Bilgi verme: Uçuş iptali ile ilgili yolcuları bilgilendirme yükümlülüğü. Güzergah değiştirme: Yolcu son varış yerine güzergah değişikliği talep edebilir. Bilet bedelini iade etme: Yolcu talep ederse bilet iade edilir ve ücretin geri ödemesi sağlanır. Hizmet verme: Gün aşımı söz konusu değilse, hava yolu şirketi yiyecek ve içecek sağlar. Tazminat verme: Belirli koşulların sağlanması durumunda tazminat ödenir.