• Buradasın

    Pasaport takip nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Pasaport başvuru durumunu takip etmek için birkaç yöntem kullanılabilir:
    • e-Devlet Kapısı: e-Devlet sistemine giriş yaparak, "Pasaport Başvuru Durumu Sorgulama" hizmetinden yararlanılabilir 15.
    • Randevu.nvi.gov.tr: Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü'nün resmi web sitesi üzerinden başvuru durumu sorgulanabilir 4.
    • ALO 190: Pasaport durumu hakkında bilgi almak için bu numara aranabilir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    E-devletten pasaport nasıl alınır?

    E-devlet üzerinden pasaport almak için aşağıdaki adımlar takip edilebilir: 1. E-devlet kapısına giriş yaparak kimlik bilgilerinizi doğrulayın. 2. "Yeni Randevu" butonuna tıklayarak işlemlere başlayın. 3. Gelen ekrandan pasaport türünüzü seçin. 4. İl ve ilçe bilgilerinizi seçin, ardından randevu tarihini belirleyin. 5. Bir sonraki adımda pasaport ücretini ödedikten sonra gerekli evraklarınızı hazırlayarak randevu saatinde nüfus müdürlüğüne gidin. Pasaport randevusu ALO 199 Vatandaş İşleri Genel Müdürlüğü hattından telefonla da alınabilir. Gerekli evraklardan bazıları şunlardır: umuma mahsus (bordo) pasaport için kimlik belgesi ve biyometrik fotoğraf, defter ve harç bedelinin yatırıldığına dair dekont; hususi (yeşil) pasaport için kimlik belgesi, imza sirküleri ve yetkili kişi tarafından onaylanmış pasaport talep formu. Pasaport alma süreci, başvurduğunuz tarihten itibaren genellikle birkaç hafta sürebilir.

    Pasaport için gerekli belgeler nelerdir?

    Pasaport için gerekli belgeler, başvurulan pasaport türüne göre değişiklik gösterebilir: Umuma mahsus (bordo) pasaport için: T.C. kimlik kartı veya geçici kimlik belgesi; son altı ayda çekilmiş bir adet biyometrik fotoğraf; defter ve harç bedelinin ödendiğine dair makbuz; eski pasaport (daha önce alınmış ve iptal edilmemiş pasaportlar). Hususi (yeşil) veya hizmet (gri) pasaport için: T.C. kimlik kartı veya nüfus cüzdanı; son altı ayda çekilmiş bir adet biyometrik fotoğraf; ilgili pasaport türüne göre gerekli talep formu (hususi damgalı pasaport için hususi damgalı pasaport talep formu, hizmet damgalı pasaport için hizmet damgalı pasaport talep formu); eski pasaport (daha önce alınmış ve iptal edilmemiş pasaportlar). Ayrıca, ergin olmayan veya kısıtlı kişiler için muvafakatname gereklidir. Pasaport başvurusu için Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü'nden randevu alınması gerekmektedir.

    Pasaport başvuru durumu sorgulama nasıl yapılır?

    Pasaport başvuru durumunu sorgulamak için iki ana yöntem bulunmaktadır: 1. e-Devlet Kapısı: - İnternet tarayıcınızdan e-Devlet'in resmi web sitesine giriş yapın. - "Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü" başlığı altında "Pasaport Başvuru Durumu Sorgulama" hizmetine tıklayın. - Başvuru formunda yer alan bilgileri (kimlik numarası vb.) ilgili alanlara girin ve "Pasaport Vize Sorgulama" butonuna tıklayın. 2. NVI Randevu Sistemi: - randevu.nvi.gov.tr adresine gidin. - "Başvuru Sorgula" bölümünden daha önce aldığınız randevularınızı ve başvuru bilgilerinizi görüntüleyin. Her iki yöntemde de kimlik doğrulaması için T.C. Kimlik Kartı, e-Devlet Şifresi, Mobil İmza veya Elektronik İmza gibi yöntemlerden biri gereklidir.

    PTT pasaport takip numarası nerede yazar?

    PTT pasaport takip numarası, pasaport basıldıktan sonra PTT kargoya verildiğinde gönderilen SMS'te yer alır. Takip için gerekli adımlar: 1. PTT Kargo takip numarasını girin. 2. Pasaport takip kodunu eksiksiz ve doğru girin. 3. "Sorgula" butonuna tıklayın. Eğer pasaport başvuru sırasında Nüfus ve Vatandaşlık İl Müdürlüğü şubesine cep telefonu numarası verilmediyse, takip kodu gönderilmez.

    Pasaport kargo takibi nasıl yapılır?

    Pasaport kargo takibi için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: UPS Türkiye: Hollanda ve Alman Konsolosluğu için pasaport numarası, Amerikan Konsolosluğu için ise başvuru numarası ile sorgulama yapılabilir. 17TRACK: Takip numarası ilgili alana girilerek gönderinin durumu, konum geçmişi ve tahmini teslimat tarihi öğrenilebilir. Ship24: Binden fazla kurye şirketini takip eden bu platformda, aynı anda 10 adede kadar takip numarası girilebilir. Takip numarası, genellikle resmi kargo şirketinin web sitesinde "Gönderi Takibi" bölümünde bulunur.

    Pasaport kaç günde gelir takip?

    Pasaportun kaç günde geleceği, başvuru yapılan yerleşim yerine ve yoğunluğa bağlı olarak değişiklik gösterebilir. 56 il merkezine genellikle 1 iş günü içerisinde teslimat sağlanır. Diğer il merkezlerinde pasaportlar 2 iş günü içinde teslim edilir. İlçe merkezlerinde ise maksimum 4 iş günü içinde teslim edilir. Başvuru sonrası işlem süreci ortalama 5 ila 10 iş günü içinde tamamlanır. Pasaportun teslimatını takip etmek için, başvuru sırasında verilen cep telefonuna PTT tarafından gönderilen takip numarası kullanılabilir.

    Pasaport bilgilerimi nasıl öğrenebilirim?

    Pasaport bilgilerinizi öğrenmek için birkaç yöntem bulunmaktadır: 1. Pasaportunuzun Üzerinden: Pasaport numaranız, pasaportunuzun kişisel bilgilerinizi içeren sayfasında, fotoğrafınızın bulunduğu yerde yer alır. 2. e-Devlet Üzerinden: e-Devlet sistemine giriş yaparak "Pasaport Sorgulama" hizmetinden yararlanabilirsiniz. Bunun için e-Devlet şifrenizin olması gerekmektedir. 3. Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü (NVİ) Üzerinden: NVİ'nin web sitesi üzerinden veya doğrudan bir NVİ müdürlüğüne giderek pasaport numaranızı sorgulayabilirsiniz. Bu işlem için kimliğinizle birlikte gitmeniz gerekmektedir.