Buradasın
E-devletten pasaport nasıl alınır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
E-devlet üzerinden pasaport almak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir:
- Randevu almak: Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü'nün resmi web sitesi üzerinden veya e-devlet kapısı üzerinden randevu alınmalıdır 14.
- Gerekli belgeleri hazırlamak: Nüfus cüzdanı veya T.C. kimlik kartı, biyometrik fotoğraf, eski pasaport (varsa), askerlik durum belgesi ve pasaport harcının ödendiğine dair dekont gibi belgeler hazırlanmalıdır 12.
- Başvuruyu tamamlamak: Randevu tarihinde nüfus müdürlüğüne giderek başvuru formunu doldurup biyometrik veriler (parmak izi ve yüz fotoğrafı) verilmelidir 14.
- Teslim almak: Pasaport hazır olduğunda, başvuru sahibine SMS ile bilgi verilecek ve belirtilen süre içinde nüfus müdürlüğünden teslim alınmalıdır 1.
Hususi ve hizmet damgalı pasaportlar harçtan muaf olup, sadece defter bedelini ödemek gerekmektedir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: