Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Destinasyon pazarlaması, belirli bir bölge veya yerin sahip olduğu turistik çekicilikleri ön plana çıkararak turizmi canlandırmaya yönelik bir faaliyettir 14.
Bu pazarlama türü, bölgenin tarihi, kültürel ve doğal dokusunu, ev sahipliği yaptığı etkinlikleri, lezzetlerini ve diğer zenginliklerini tanıtmayı içerir 4.
Destinasyon pazarlamasının amacı, bölgeye yönelik turizm talebini şekillendirmektir 2.
Destinasyon pazarlaması, aşağıdaki unsurları içerir:
- Ürün 3. Destinasyonun kendisi ve konaklama, ulaşım gibi çeşitli hizmetleri ifade eder 3.
- Farklılaştırma 3. Destinasyonu rakiplerinden ayıracak stratejiler geliştirmeyi içerir 3.
- Marka 3. Destinasyonu tanımlayan ve diğer destinasyonlardan farklılaştıran bir isim, logo, slogan veya bunların birleşimidir 23.
Doğru uygulandığında destinasyon pazarlaması, bölgenin daha çok ziyaretçi ağırlamasına ve ekonomisinin kalkınmasına katkı sağlar 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: