Sağaltıcı yaklaşım, dil ve konuşma sorunları olan çocukların iletişim becerilerini geliştirmek için kullanılan bir öğretim yöntemidir. Bu yaklaşımın temel amacı, çocuğa uygun dil biçimlerini, doğru yapıları ve sözdizimini öğretmektir. Sağaltıcı yaklaşımın özellikleri: - Öğretim ortamında genellikle çocuk ve terapist olmak üzere iki kişi bulunur. - Öğretim, rahatsız edici etmenlerden arındırılmış bir ortamda gerçekleşir. - Öğretilecek becerilerle ilgili uyaranlar dikkatlice seçilir. Sağaltıcı yaklaşımın yararları: - Öğretim süreci son derece yapılandırılmıştır. - Dil kullanımı neredeyse zorunlu olduğundan, çocukların hedef becerileri çalışabilmeleri için sınırsız iletişim olanağı bulunur. Sınırlılıkları: - Hedeflenen tepkiler işlevsel değildir ve doğal ortamlarda kullanılan örneklere benzemez. - Uyaran kontrolü, terapi ortamlarından doğal ortamlara taşınamaz.