Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Yale Yaklaşımı, Carl Hovland ve arkadaşları tarafından Yale Üniversitesi'nde geliştirilen, ikna ve tutum değişimi süreçlerini inceleyen bir yaklaşımdır 12.
Bu yaklaşıma göre, ikna edici bir mesajın etkili olabilmesi için üç temel unsurun dikkate alınması gerekir: mesaj, mesajın kaynağı ve mesajın alıcısı 25.
Yale Yaklaşımının diğer önemli özellikleri şunlardır:
- Korku uyandırma: Mesajda korku unsurlarının yer alması, alıcının ikna olmasını kolaylaştırır 23.
- Tekrar etme: Mesajın sıklıkla tekrarlanması, alıcıda mesaja inanma eğilimini artırır 23.
- Duygulara ve gerçeklere yer verme: Mesajda hem duygusal öğelere hem de gerçeklere yer verilmesi, ikna sürecini destekler 2.
- Çift yönlü mesaj: Mesajın sadece iletişim kaynağının iddialarını değil, aynı zamanda karşıt iddiaların da çürütülerek verilmesini içerir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: