Buradasın
Üniversite gençliğinde marka tüketimi nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Üniversite gençliğinde marka tüketimi, gençlerin tüketim tercihlerinde markaları öne çıkarmaları ve bu markaların ürünlerini satın almaları anlamına gelir 13.
Bu durumun bazı nedenleri şunlardır:
- Grup dinamiği: Gençler, grup içinde öne çıkmak ve dışlanmamak için tükettiği metalarla kendini mutlu etme güdüsüyle hareket ederler 13.
- Reklam ve moda etkisi: Aşırıyı körükleyen reklam-moda ilişkisi ve medyada yer alan rol modellerin taklit edilmesi, marka tüketimini artırır 13.
- Ebeveyn desteği: Ebeveynlerinin desteğiyle yaşayan gençler, daha kolay tüketen bir profil oluştururlar 1.
Ayrıca, sosyal medya ve internet, gençlerin marka tercihlerinde önemli bir bilgi kaynağı ve pazarlama aracı haline gelmiştir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: