• Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Sosyal öyküler, otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan bireylerin sosyal becerilerini geliştirmek ve uygun davranışları öğrenmelerine yardımcı olmak için kullanılır 123.
    Sosyal öykülerin bazı işlevleri:
    • Sosyal durumları açıklama 2. Sosyal öyküler, sosyal olayları ve bu olaylarda doğru tepkilerin ne olması gerektiğini nesnel bir şekilde tanımlar 2.
    • Sosyal becerileri öğretme 2. Yeni sosyal ve akademik beceriler, öyküler aracılığıyla öğretilebilir 2.
    • Uygun tepkileri teşvik etme 1. Öykülerde yapılan doğru davranışlar takdir edilerek pekiştirilir 1.
    • Rutinlere uyumu kolaylaştırma 2. Rutinlerdeki değişikliklere uyum sağlamak ve başkalarının davranışlarını anlamak daha kolay hale gelir 2.
    • Duygusal düzenleme 5. Duygusal düzenleme ve başa çıkma becerileri öğretilebilir 5.
    Sosyal öyküler, görsel destekler sunması ve her öğrencinin bireysel özelliklerine göre uyarlanabilmesi gibi avantajlar sağlar 24. Ancak, okuma ve anlama becerisi yetersiz olan çocuklar için etkili olmayabilir 4.

    Konuyla ilgili materyaller

    Sosyal beceri öğretimi için sosyal öykü nedir?

    Sosyal öykü, sosyal beceri öğretimi için özellikle otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan bireylerin sosyal durumları anlamalarına ve uygun tepkiler vermelerine yardımcı olmak amacıyla geliştirilmiş, yapılandırılmış ve görsel destekli kısa anlatımlardır. Sosyal öykülerin temel özellikleri: Basit ve anlaşılır dil. Görsel destek. Gerçekçi ve uygun içerik. Olumlu yaklaşım. Kişiselleştirilmiş. Sosyal öyküler, sosyal becerilerin öğretilmesinin yanı sıra günlük yaşam becerileri, duygusal yönetim, korkular ve kaygılar gibi konularda da kullanılır.

    Sosyal beceri öyküleri hangi durumlarda kullanılır?

    Sosyal beceri öyküleri, genellikle şu durumlarda kullanılır: Yeni rutinlerin açıklanması. Değişikliklerle başa çıkmanın kolaylaştırılması. Başkalarının duygu, düşünce ve davranışlarını anlama. Yeni sosyal ve akademik becerilerin öğretilmesi. Problem davranışların azaltılması. Sosyal beceri öyküleri, özellikle otizm spektrum bozukluğu, dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu gibi durumlar nedeniyle sosyal iletişimde zorluk yaşayan bireylerde etkilidir.

    Sosyal ne anlama gelir?

    Sosyal kelimesi, toplumla ilgili, toplumsal, içtimai anlamlarına gelir. Ayrıca, "dostluk ve yoldaşlık eden, canayakın" veya "topluma uygun, toplumu gözeten" anlamlarında da kullanılabilir. Örnek cümleler: "Her çağın kendi idealine göre gördüğü sosyal manalı bazı rüyalar vardır". "Ekonomik krizin sosyal sonuçları AB Komisyonu'nu da kaygılandırıyor". "Sosyal medyada hakkımda olumlu ve olumsuz şeyler söylenebiliyor".

    Sosyal beceri ile ilgili hikayeler nelerdir?

    Sosyal beceri ile ilgili hikayelerden bazıları şunlardır: Küçük Prens. Yedi Cüceler. Pembe Fil. Küçük Oyuncu. Oliver Twist. Ayrıca, sosyal hikayeler de çocukların sosyal becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Sosyal beceri ile ilgili hikayelere şu sitelerden de ulaşılabilir: storyboardthat.com; dergipdr.com; onlinekidsacademy.com.

    Sosyal duygusal gelişimde neler yazılır?

    Sosyal duygusal gelişimde yazılanlar arasında şunlar yer alabilir: Duyguların tanınması ve ifade edilmesi. Empati kurma. Problem çözme ve karar verme. Sosyal beceriler. Benlik farkındalığı. Kurallara uyum. Öz bakım becerileri. Bu gelişim alanları, çocukların sosyal ve duygusal becerilerini artırarak sosyal kabullerini ve uyumlarını destekler.

    Sosyal öykü nasıl hazırlanır?

    Sosyal öykü hazırlamak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Amaç Belirleme: Hedef kitlenin ihtiyaçlarını ve öğrenmek istedikleri sosyal becerileri belirlemek gereklidir. 2. Hikaye Tasarımı: Hikayenin temel yapısını oluşturmak, giriş, sorun, çözüm yolları ve sonuç bölümlerini içermelidir. 3. Dil ve İfade: Öykünün, hedef kitlenin anlayabileceği bir dilde, basit ve açık bir şekilde yazılması önemlidir. 4. Görseller: Hikayeyi desteklemek ve daha etkili hale getirmek için görseller kullanılabilir. 5. Örnekler: Hikayedeki davranışların nasıl uygulanabileceğini açıklayan örnekler eklemek, okuyucuların veya dinleyicilerin davranışları daha iyi anlamalarına yardımcı olur. 6. Etkileşim: Öyküyü okuyucu veya dinleyici ile etkileşimli hale getirmek, onların öyküdeki karakterlerin davranışları hakkında düşünmelerini ve önerilen çözüm yollarını tartışmalarını sağlamak gereklidir. 7. Geri Bildirim: Öyküyü test etmek ve geri bildirim toplamak, öyküyü iyileştirmeye yardımcı olabilir. 8. Dağıtım: Hazırlanan sosyal öyküyü hedef kitleye sunmak, okullarda, terapi oturumlarında, aile toplantılarında veya eğitim programlarında kullanılabilir.

    Sosyal hikaye ve sosyal senaryo arasındaki fark nedir?

    Sosyal hikaye ve sosyal senaryo arasındaki temel fark, kullanım amaçları ve içerik yapılarıdır. Sosyal Hikaye: - Amaç: Bireylerin sosyal durumları anlamalarına ve bu durumlarda nasıl davranacaklarını öğrenmelerine yardımcı olmak. - İçerik: Basit metin ve görseller kullanarak beklenen davranışları açıklar ve kaygıyı azaltır. Sosyal Senaryo: - Amaç: Toplumsal normlar ve beklentileri belirleyerek, bireylerin belirli bir sosyal durumu nasıl algıladıklarını, anladıklarını ve yanıt verdiklerini düzenlemek. - İçerik: Toplumsal normlar, jestler, mimikler ve belirli bir sosyal etkileşimde beklenen davranışları içerir. Özetle, sosyal hikayeler daha bireysel ve kişiselleştirilmiş olup, belirli sosyal durumlara odaklanır; sosyal senaryolar ise toplumsal normları ve beklentileri genel olarak belirler.