Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Özür mesajı yazarken dikkat edilmesi gerekenler:
- Giriş ve kapanış ifadeleri: Yazışmaya "sevgili" ile başlayıp "saygılar" ile sonlandırmak, mesajın otomatik gönderilmediği izlenimini yaratır 1.
- Doğrudan hitap: Kişiye doğrudan hitap etmek, mesajın kişisel olduğunu gösterir 1.
- Samimiyet: Yapılan hata karşısında üzgün olunduğunu net bir şekilde ifade etmek önemlidir 14.
- Sorumluluk alma: Hatanın tüm sorumluluğunu almak, karşı tarafı rahatlatır 15.
- Açıklama: Hatanın nedenini minimum düzeyde açıklamak ve çözüm sunmak gerekir 12.
- Jestler: İndirim kuponları veya hediye çekleri gibi jestler, yaşanan tatsızlığın unutulmasını sağlayabilir 12.
- Kurumsal kimlik: Mesajı kurumsal kimliğinizi yansıtan bir tasarım ve içerik düzeniyle hazırlamak önemlidir 1.
Örnek bir özür mesajı:
"Yaşadığınız talihsizlikten dolayı çok üzgün olduğumuzu dile getirmek isteriz. Şirketimizden kaynaklı yaşadığınız olumsuzluk en kısa sürede düzeltildi/düzeltilecek. Bir daha tekrarının yaşanmaması için var gücümüzle çalışacağız. Saygılar, (Sorumlu adı/Şirket adı)" 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: