Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Etkili iletişim, ortak bir bağlamda bir veya daha fazla kişiye hitap ederken iletişim becerilerinin etkin şekilde kullanılmasıdır 1.
HBR'de etkili iletişim hakkında spesifik bir tanım bulunmamakla birlikte, genel etkili iletişim kavramları şunlardır:
- Pozitif beden dili: Karşıdaki kişinin iletişimi daha açık hale getirir 1.
- Empati: Karşınızdaki kişinin duygularını ve ihtiyaçlarını anlamak için önemlidir 2.
- Aktif dinleme: Karşınızdaki kişinin söylediklerini dikkatlice dinlemeyi ve anlamayı içerir 2.
- Net ve açık ifade: Mesajın karmaşık veya belirsiz ifadelerden kaçınarak, basit ve net bir şekilde iletilmesi 2.
- Olumlu dil kullanımı: İlişkilerinizi güçlendirir ve anlayışı teşvik eder 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: