• Buradasın

    Ebeveyn beceri değerlendirme ölçeği kim tarafından geliştirilmiştir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ebeveyn beceri değerlendirme ölçekleri farklı araştırmacılar tarafından geliştirilmiştir:
    1. Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği-Ebeveyn Formu, Gülen Baran ve Pınar Aksoy tarafından geliştirilmiştir 1.
    2. Ebeveyn Kendi Davranışını Değerlendirme Ölçeği (EKDDÖ), Çağdaş tarafından, Devereux ve arkadaşlarının 1969'da oluşturduğu Algılanan Anne-Baba Davranışları Envanteri esas alınarak geliştirilmiştir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Değerlendirme ölçeği nedir?

    Değerlendirme ölçeği, bir nesneyi ya da bir kimseyi doğru ve nesnel bilgilere göre belli birtakım özellikler açısından değerlendirmek için önceden düzenlenen bir ölçme aracıdır. Bazı değerlendirme ölçeği türleri: - Likert ölçeği: Katılımcılar, bir konuyu tanımlayan öğelere katılma düzeylerini derecelendirir. - Doğrusal sayısal ölçek: Katılımcılar, bir soruya veya ifadeye sayısal bir yanıt verir. - Frekans ölçekleri: İnsanların bir eylemi ne sıklıkla veya ne kadar sürede gerçekleştirdiğini anlamaya yardımcı olur. - Eşlenmiş kıyaslama ölçeği: İki şey arasındaki tercihleri ayırt etmeye yardımcı olur. - Resimli/grafik ölçekleri: Katılımcılar, bir sayı seçmek yerine, görüşlerini belirtmek için görseller kullanırlar.

    Ebeveynlik becerileri ölçeği nedir?

    Ebeveynlik becerileri ölçeği, ebeveynlerin çocuklarına karşı geliştirdikleri inanç ve yargıları ölçmek için kullanılan bir araçtır. Bu ölçeklerden bazıları şunlardır: 1. Parenting Tasks Checklist (PTC): Sanders ve Woolley (2005) tarafından geliştirilen bu ölçek, 24-48 ay arasındaki çocukların annelerinin öz yeterliklerini ölçmek için kullanılır. 2. Young Ebeveynlik Ölçeği: Erken dönem uyumsuz şemaların gelişiminde ebeveynlik tarzlarının rolünü değerlendiren 72 maddelik bir ankettir. 3. Ebeveyn Yetkinlik Ölçeği (EYÖ): Caprara ve arkadaşları (2004) tarafından geliştirilen bu ölçek, ebeveynlerin çocuklarını destekleme, çocuklarıyla olan çatışmalarını yönetebilme, öz-güvene sahip olabilme ve yeni durumlarla baş edebilme özelliklerini ölçer.

    Ebeveyn tutum ölçeği nasıl uygulanır?

    Ebeveyn tutum ölçeği, ebeveynlerin çocuk yetiştirme yaklaşımlarını ve aile içindeki tutumlarını değerlendirmek için uygulanan bir öz-bildirim formudur. Uygulama adımları: 1. Ölçeğin Tanıtımı: Katılımcılara ölçeğin amacı ve nasıl doldurulacağı açıklanır. 2. İfadelerin Sunulması: Ebeveynlere, çocuk eğitimi ve aile hayatına dair çeşitli ifadeler verilir. 3. Puanlama: Katılımcılardan, bu ifadelere ne derece katıldıklarını belirtmeleri istenir ve genellikle Likert tipi bir puanlama sistemi kullanılır (örneğin, 1: Hiç katılmıyorum – 5: Tamamen katılıyorum). 4. Analiz: Elde edilen sonuçlar, ebeveynlik tutumlarının farklı boyutlarını (otoriter, demokratik, izin verici vb.) belirlemek için analiz edilir. Bu ölçek, ebeveynler, psikologlar, aile danışmanları ve eğitimciler tarafından kullanılabilir.

    Aile değerlendirme ölçeği nedir?

    Aile Değerlendirme Ölçeği (ADÖ), aile içi dinamikleri, işlevselliği ve ilişkileri değerlendirmek amacıyla kullanılan bir araçtır. Ölçeğin kapsadığı bazı alanlar: Problem çözme. İletişim. Roller. Duygusal tepki verebilme. Gereken ilgiyi gösterme. Davranış kontrolü. Genel işlevler. ADÖ, 60 maddeden oluşur ve katılımcılar, her bir ifade için "aynen katılıyorum", "büyük ölçüde katılıyorum", "biraz katılıyorum" veya "hiç katılmıyorum" seçeneklerinden birini işaretler.

    Aile değerlendirme ölçeği örnekleri nelerdir?

    Aile Değerlendirme Ölçeği (ADÖ) örneklerinden bazıları şunlardır: hastane.ksu.edu.tr adresinde yer alan ADÖ. toad.halileksi.net adresinde yer alan ADÖ. sosyalcalismaci.wordpress.com adresinde yer alan ADÖ. Ayrıca, sanveryerebakan.com sitesinde de ADÖ'nün örnek sorularına ulaşılabilir.

    Gelişim değerlendirme anketi nedir?

    Gelişim değerlendirme anketi, bireylerin veya grupların becerilerini, bilgilerini ve yeteneklerini değerlendirmek için kullanılan bir araçtır. Bu tür anketler genellikle şu amaçlarla yapılır: - Mesleki gelişim: Çalışanların hangi alanlarda kendilerini geliştirmek istediklerini ve ne tür mesleki gelişim faaliyetlerine katılmak istediklerini belirlemek. - Çocuk gelişimi: Çocukların yaşıtlarına göre gelişim seviyelerini ölçmek, motor becerileri, dil yetenekleri ve sosyal davranışlarını değerlendirmek. - Eğitim programları: Eğitim kurslarının veya programlarının etkinliğini değerlendirmek ve öğrencilerin eğitim materyallerini nasıl değerlendirdiğini öğrenmek. Anketler, çoktan seçmeli sorular, açık uçlu sorular ve değerlendirme ölçekleri gibi çeşitli soru türlerini içerebilir.

    Beceri odaklı ölçme ve değerlendirme nedir?

    Beceri odaklı ölçme ve değerlendirme, öğrencilerin sadece bilgi düzeylerini değil, aynı zamanda beceri ve yeteneklerini de ölçmeyi amaçlayan bir yaklaşımdır. Beceri odaklı ölçme ve değerlendirmenin temel unsurları: - Performans görevleri: Gerçek hayatla ilişkili, bilginin transferine imkan sağlayan görevler. - Öz ve akran değerlendirme: Öğrencilerin kendi ve birbirlerinin çalışmalarını değerlendirmeleri. - Dijital teknolojiler: Ölçme ve değerlendirme süreçlerinde dijital araçların kullanılması. Kullanılan ölçme araçları: öğrenci portfolyoları, ödevler, projeler, gözlem ve görüşme formları, sınavlar ve anketler gibi çeşitli yöntemler.