Azim ile ilgili yapılan bazı çalışmalar şunlardır: Psikoeğitim Programları: Azim psikoeğitim programlarının, bireylerin azim ve motivasyonel kararlılık düzeylerini artırdığı gözlemlenmiştir. Deneysel Çalışmalar: Steinbeck (2018), lise özel eğitim öğrencilerine yönelik 10 haftalık bir azim dersleri programı uygulamış ve katılımcıların azim seviyelerinin arttığını tespit etmiştir. Akademik Araştırmalar: Azim, akademik başarı, mutluluk, umut ve ruhsal sorunlara karşı direnç gibi değişkenlerle ilişkisi açısından birçok araştırmada incelenmiştir. Azim Geliştirme Stratejileri: Hedef belirleme, olumlu düşünce geliştirme ve geçmiş başarılardan ders alma gibi yöntemlerin azmi artırabileceği belirtilmiştir. Ayrıca, Duckworth (2006) tarafından yapılan araştırmada, azim ile IQ arasında pozitif bir ilişki kurulmamış, azim ve başarı arasındaki bağlantı vurgulanmıştır.