• Buradasın

    Oyun tasarımı için hangi kitap okunmalı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Oyun tasarımı için okunabilecek bazı kitaplar:
    • "Kan Ter ve Pikseller: Video Oyun Yapımcılığının Arkasındaki Çalkantılı ve Zafer Dolu Hikayeler" 12. Jason Schreier'in kitabı, oyun geliştiriciliğinin perde arkasını anlatıyor 12.
    • "The Art of Game Design: A Book of Lenses, Second Edition" 15. Jesse Schell'in kitabı, oyun tasarımının temel ilkelerini ve farklı tasarım unsurlarını ele alıyor 15.
    • "Dijital Oyun Tasarımı – Sıfırdan Oyunlar Oluşturun!" 1. Olivia J. Mullins'in kitabı, oyun tasarımı için temel bilgiler sunuyor 1.
    • "One Up: Creativity, Competition, and the Global Business of Video Games" 2. Joost van Dreunen'in kitabı, oyun endüstrisindeki inovasyon ve stratejileri analiz ediyor 2.
    • "Inside the Video Game Industry" 2. Sektör profesyonellerinin bakış açısıyla oyun geliştirme süreçleri hakkında bilgiler sunuyor 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Oyun tasarımcısı olmak için hangi bölüm okunmalı?

    Oyun tasarımcısı olmak için Dijital Oyun Tasarımı bölümünde lisans eğitimi almak gerekmektedir.

    Oyun seviye tasarımı nedir?

    Oyun seviye tasarımı, oyunun aşamalarını oluşturmayı sağlayan geliştirme aşamasıdır. Seviye tasarımcısı, oyuncu yeteneklerini, oyun mekaniklerini, engelleri ve keşfedilebilir öğeleri bir araya getirerek, hikayeyi, karakter gelişimini ve tonu destekleyen bir oyun ortamı oluşturur. Seviye tasarımının bazı unsurları: Oyun mekaniği. Oynanış. Engeller. Hikaye. Seviye tasarımı için kullanılan bazı programlar: Tasarım yazılımları (Photoshop, Adobe After Effects, Illustrator, Dreamweaver). 3D tasarım yazılımları (Blender, Maya, 3DS Max). Oyun motorları (Unity, Unreal Engine).

    Oyun teorisi için hangi kitap okunmalı?

    Oyun teorisi için okunabilecek bazı kitaplar: Game Theory: An Introduction (Oyun Teorisi: Bir Giriş), Steven Tadelis. Game Theory (Oyun Teorisi), Michael Maschler, Eilon Solan ve Shmuel Zamir. Theory of Games and Economic Behavior (Oyun Teorisi ve Ekonomik Davranış), Oskar Morgenstern, John Von Neuman, Harold William Kuhn ve Ariel Rubinstein. The Art of Strategy (Strateji Sanatı), Avinash Dixit. The Complete Idiot's Guide to Game Theory (Oyun Teorisi İçin Tam Bir Aptal Kılavuzu), Edward C. Rosenthal.

    Oyun tasarımı kitabı ne işe yarar?

    Oyun tasarımı kitapları, oyun geliştirme sürecine ilgi duyan kişilere çeşitli konularda bilgi ve ilham sağlar: Yazılım ve programlama: C++ gibi yazılım dilleriyle ilgili kitaplar, dijital oyunların temellerinin yazılımla nasıl atıldığını anlamaya yardımcı olur. Oyun yapım hikayeleri: "Kan Ter ve Pikseller" gibi kitaplar, oyun yapımcılarının gerçek hikayelerini anlatarak sektörün perde arkasını gösterir. Tasarım prensipleri: "Dijital Oyunlar ve İnteraktif Anlatı" ve "Oyun Tasarımı Sanatı" gibi kitaplar, oyun tasarımının unsurları, anlatının bileşenleri ve interaktif anlatı sistemleri hakkında bilgi verir. Yaratıcılık ve ilham: "Grafik Tasarımı Değiştiren 100 Fikir" gibi eserler, tasarım tarihinde yolculuk yaparak yaratıcı kişilerin hikayelerinden ilham alma imkanı sunar. Bu kitaplar, oyun tasarımı alanında eğitim almak veya kendini geliştirmek isteyenler için faydalı kaynaklar olabilir.