Oyun seviye tasarımı, bir oyun içindeki gidişatın oyuncuya gösterimini aktarmaktır 2. Yani, oyuncunun görevin başından sonuna kadar mantık çerçevesinde ilerleyeceği haritanın oluşturulmasıdır 2.
Seviye tasarımcısının görevleri arasında:
- Yeni zorluklar ve görevler bulmak 2;
- Oyunu görsel olarak oluşturup bir mekaniğe oturtmak 2;
- Nesnelerin fizik yasalarına göre nasıl tepki verdiğini anlamak 2;
- 2D ve 3D tasarım becerileriyle güçlü bir mekansal farkındalığa sahip olmak 2;
- Diğer sanatçılar ve tasarım ekibiyle ortak çalışmak 2.
Seviye tasarımının temel ilkeleri:
- Açık amaçlar ve hedefler 1. Oyunculara neyi başarmaları gerektiği konusunda rehberlik etmek 1.
- İlerleme ve tempo 1. Oyuncu katılımını sürdürmek ve monotonluğu önlemek için 1.
- Denge 13. Mücadele ve oyuncunun beceri düzeyi arasında bir denge kurmak 1.
- Keşif 14. Oyuncuları gizli sırlar veya koleksiyon parçaları ile ödüllendirmek 1.
- Çevresel uyum 1. Tutarlı ve tematik bir görsel dünya yaratmak 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: