• Buradasın

    VTEC ön kaput ne zaman değişti?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    VTEC ön kaputunun ne zaman değiştiğine dair bilgi bulunamadı. Ancak, VTEC motor teknolojisinin gelişim süreci hakkında bilgi verilebilir.
    VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control), yani Değişken Zamanlamalı Supap Kontrol Sistemi, ilk kez 1989 yılında Honda Integra XSi modelinde kullanılmıştır 13. 2001 yılında ise i-VTEC (Intelligent Variable Valve Timing and Lift Electronic Control) sistemi geliştirilmiş ve bu sistem, motorun supap zamanlamasını sürekli değişken hale getirerek orta devir bandındaki güçsüzlüğü ortadan kaldırmıştır 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kaput neden değişir?

    Kaput değişiminin bazı nedenleri: Trafik kazaları. Ağır hasar ve ezilmeler. Paslanma ve korozyon. Estetik nedenler. Kaput değişimi, aracın yapısal bütünlüğünün ve orijinalliğinin zedelenmesine neden olabileceğinden, ikinci el piyasasında değer kaybına yol açabilir.

    Honda Civic VTEC ve VTEC 2 arasındaki fark ne?

    Honda Civic VTEC ve VTEC 2 arasındaki temel fark, VTEC 2'nin daha yeni bir teknoloji olan i-VTEC'in bir önceki nesli olmasıdır. VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control), ilk kez 1989 yılında tanıtılan ve motor devrine göre supap zamanlamasını ayarlayarak düşük devirlerde az yakıt tüketimi, yüksek devirlerde ise iyi bir performans sağlayan bir sistemdir. i-VTEC (Intelligent Variable Valve Timing and Lift Electronic Control) ise, VTEC sisteminin geliştirilmiş halidir ve supap zamanlamasını sürekli olarak değiştirerek orta devir bandındaki güçsüzlüğü ortadan kaldırır.

    VTEC ve i-VTEC farkı nedir?

    VTEC ve i-VTEC arasındaki temel farklar şunlardır: Devir Sayısı: Orijinal VTEC sistemi, ancak 5500 devirden sonra devreye girebiliyordu. Akıllı Sistem: i-VTEC, akıllı elektronik donanımı sayesinde tüm motor devirlerinde ve koşullarda ihtiyaç duyulan güç ve torka göre çalışır. Sürekli Değişken Supap Zamanlaması: i-VTEC'te supap zamanlaması sürekli değişkendir ve hem egzoz hem de emme supapları için geçerlidir. Performans ve Yakıt Tüketimi: i-VTEC, VTEC'e göre daha seri ve atiktir, daha iyi hızlanma ve yakıt tüketimi sağlar.