• Buradasın

    Uçuş planı ve uçuş müsaadesi aynı şey mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Uçuş planı ve uçuş müsaadesi aynı şey değildir.
    Uçuş planı, bir hava aracının tasarlanan uçuşuna ilişkin olarak hava trafik hizmet birimlerine sağlanan özel formatlı bilgileri içerir 12. Bu plan, uçağın rotası, kalkış ve varış meydanı, tahmini varış zamanı gibi detayları kapsar 25.
    Uçuş müsaadesi ise, hava trafik kontrol hizmetlerinden alınan resmi izin anlamına gelir 4. Uçakların, uçuş planına uygun olarak hareket edebilmeleri için bu müsaadeyi almaları gereklidir 45.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Uçuş müsaadesi nasıl alınır?

    Uçuş müsaadesi almak için iki farklı yöntem bulunmaktadır: 1. Sivil Havacılık Bilgi Yönetim Sistemi (SHBYS) ve AFTN üzerinden başvuru. 2. e-Devlet Kapısı üzerinden başvuru. Başvuru için gerekli belgeler: uçuşa elverişlilik sertifikası; gürültü sertifikası; tescil sertifikası; sigorta belgeleri (üçüncü şahıs mali mesuliyet ve yolcu sigorta belgeleri). Başvuru yapılacak kurumlar: Hava Ulaşım Daire Başkanlığı (hafta içi çalışma saatleri içinde); Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü FIC birimi (hafta sonu ve çalışma saatleri dışında). Özel uçuş müsaadeleri için Hava Seyrüsefer Daire Başkanlığı ile iletişime geçilmesi gerekmektedir.

    Uçuş planı atmak zorunlu mu?

    Uçuş planı atmak, belirli durumlarda zorunludur: Kontrollü hava sahalarında alet uçuşu yapan uçaklar, meteorolojik şartlara bakmaksızın uçuş planı doldurmak ve plandaki hususlarla ilgili ATC kleransı (resmî müsaade) almak zorundadır. Aşağıdaki uçuş türleri için uçuş planı zorunludur: FIR hattı katedilen uçuşlar; A sınıfı hava sahalarındaki tüm uçuşlar; IMC veya gece uçuşları (SVFR dahil); B, C ve D sınıfı kontrollü hava sahalarındaki tüm uçuşlar (hava koşullarına bakılmaksızın); D sınıfı hava sahalarındaki CTR ve CTA'lardaki tüm uçuşlar; UIR'lerdeki tüm uçuşlar; Varış meydanının 40 km'den (21,6 nm) uzak ve izin verilen maksimum ağırlığın 5.700 kg'den fazla olduğu uçuşlar. Tavsiyeli yollarda (ADR) hava trafik tavsiye hizmeti (ATAS) kullanılacak uçuşlar ve görsel nirengilerin zor tespit edileceği deniz kıyısından en az 10 nm uzaktaki uçuşlar için de uçuş planı doldurulması tavsiye edilir. Uçuş planı zorunlu haller dışındaki tüm uçuşlar için de doldurulabilir. Uçuş planı, kural veya motor çalıştırmadan (start-up) en az 30 dakika önce gönderilmelidir.