Triger zinciri ve triger kayışı, farklı avantaj ve dezavantajlara sahiptir, bu nedenle hangisinin daha iyi olduğu, aracın motor yapısına ve kullanım koşullarına bağlıdır:
Triger Kayışı:
- Sessiz çalışma: Daha sessizdir 12.
- Hafiflik: Motorun genel ağırlığını arttırmaz 2.
- Düşük maliyet: İlk montaj maliyetleri daha düşüktür 2.
- Düzenli değişim gerektirir: Genellikle 60.000-100.000 km'de bir değiştirilmelidir 12.
- Kopma riski: Bakım ihmal edilirse kayış kopabilir ve motora ciddi zararlar verebilir 12.
Triger Zinciri:
- Uzun ömürlülük: Motorun ömrü boyunca kullanılabilir ve genellikle değişim gerektirmez 12.
- Dayanıklılık: Aşırı sıcaklık ve mekanik zorlanmalara karşı daha dayanıklıdır 2.
- Bakım gerektirmez: Yağ banyosunda çalıştığı için ekstra bakım veya değişim ihtiyacı duymaz 2.
- Gürültü: Metal yapısı nedeniyle daha gürültülüdür 12.
- Ağırlık: Aracın genel ağırlığını artırabilir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: