• Buradasın

    Traktör şarj sistemi nasıl çalışır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Traktör şarj sistemi, motor çalıştığı sürece aracın elektrik ihtiyacını karşılar 1. Çalışma prensibi şu şekildedir:
    1. Alternatör (Şarj Dinamosu): Mekanik enerjiyi elektrik enerjisine çevirir ve aküyü şarj eder 12.
    2. Konjektör (Regülatör): Alternatörden çıkan voltajı ayarlar ve elektriğin voltajını kontrol eder 12.
    3. Vantilatör Kayışı: Alternatörün yanı sıra su pompasına da hareket verir 12.
    Sistemin çalışması şu adımlarla özetlenebilir:
    1. Kontak anahtarı açıldığında yağ ve şarj göstergeleri yanar 2.
    2. Marşa basılıp motor çalıştığında, yağlama ve şarj lambaları söner 2.
    3. Motor devri arttıkça, alternatörden çıkan voltaj da artar 1.
    4. Şarj göstergesi, sistemin çalışıp çalışmadığını sürücüye bildirir 2.
    Eğer motor çalışırken akü lambası yanarsa, bu şarj sisteminde bir sorun olduğuna işaret eder ve motorun durdurulması gerekir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    5000 ford traktör şarj dinamosu kaç volt?

    Ford 5000 traktörünün şarj dinamosu 12 volt elektrik üretir.

    Şarj sistemi parçaları nelerdir?

    Şarj sistemi parçaları şunlardır: 1. Alternatör (Şarj Dinamosu): Motorun mekanik enerjisini elektrik enerjisine çevirir ve aküyü şarj eder. 2. Konjektör (Regülatör): Alternatörün ürettiği elektriğin voltajını ve akımını ayarlar. 3. Şarj Göstergesi (Akü Lambası): Şarj sisteminin çalışıp çalışmadığını sürücüye bildirir. 4. Vantilatör Kayışı: Alternatör ve su pompasına hareket verir, kayışın kopması şarj lambasının yanmasına neden olur. 5. Diyotlar: Alternatif akımı doğru akıma çevirir.

    Traktör güç aktarma organları nelerdir?

    Traktör güç aktarma organları şunlardır: 1. Debriyaj: Motordan gelen gücü şanzımana aktaran ve vites değişimini sağlayan organ. 2. Şanzıman: Motorun dönme kuvvetini vitese uygun şekilde katlayarak tekerleklere ileten dişli kutusu. 3. Şaft (Kardan Mili): Motorun ürettiği gücü tekerliklere ileten ve şanzımanı diferansiyele bağlayan parça. 4. Diferansiyel: İç ve dış tekerleklerin farklı hızlarda dönmesini dengeleyen, şafttan aldığı hareketi 90 dereceye çevirip akslara ileten parça. 5. Aks Milleri: Diferansiyelden aldığı hareketi tekerleklere ileten, aracın yükünü taşıyan parçalar.

    Traktör motorunun içinde neler var?

    Traktör motorunun içinde aşağıdaki bileşenler bulunur: 1. Silindirler: Motorun ana yapı elemanlarından biridir. 2. Piston: Silindir içinde ileri geri hareket eden parçadır. 3. Krank Mili: Pistonların hareketini dönme hareketine dönüştüren parçadır. 4. Supaplar: Motorun emme ve egzoz işlemlerini kontrol eden parçalardır. 5. Yakıt Enjektörü: Motorin'i yanma odasına püskürten parçadır. 6. Hava Filtresi: Motorun temiz hava almasını sağlayan parçadır. 7. Soğutma Sistemi: Motorun aşırı ısınmasını önleyen sistem. 8. Yağlama Sistemi: Motorun sürtünme ve aşınmasını azaltan yağlama yağı sistemi.