• Buradasın

    Taksiciler kontak kapattı mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Hayır, taksiciler kontak kapatmadı.
    2025 yılı Şubat ayında, Van'daki taksiciler, 1 Mart 2025'ten itibaren zorunlu hale gelecek olan kamera sisteminin yüksek fiyatlarla uygulanmasına tepki göstererek kontak kapatmayı protesto etti 1. Ancak, İstanbul'daki taksiciler için böyle bir durum söz konusu değil 24.
    2023 yılında, İstanbul'da taksi ücretlerine yapılan zamları beğenmeyen taksiciler, kontak kapatma tehdidinde bulunmuş, ancak daha sonra bu kararlarını değiştirmişlerdir 245.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ankara'da taksiciler için ne yapıldı?

    Ankara'da taksiciler için yapılan bazı düzenlemeler şunlardır: Eğitim Şartı: Taksiciler, ilk yardım, davranış ve coğrafi kültür eğitimi almak zorundadır. Araç Yaş Sınırı: Ticari taksilerin 10 yaşından büyük olmaması gerekmektedir. Dijital Dönüşüm: Ankara Büyükşehir Belediyesi'nin "Başkent Taksi Projesi" ile taksiciler, taksimetre güncelleme sırasında oluşan uzun kuyruklardan kurtulup, uzaktan güncelleme yapabilmektedir. Tefecilik Operasyonu: Taksicilere faizle borç para veren ve ödeyemeyenlerden zor kullanarak tahsilat yapan suç örgütü üyelerine yönelik operasyonda 25 kişi gözaltına alınmıştır.

    Taksici olayı ne?

    Taksici olayı, 2025 yılında İstanbul Esenyurt'ta yaşanan bir olayı ifade edebilir. Bu olayda, taksi sürücüsü Arda P., yolun karşısına geçmek isteyen M.R. isimli bir kıza yol vermediği ve fotoğrafını çektiği için tartıştı. Tartışma sırasında sürücü, genç kızı yumrukla bayıltıp kaçtı. Ayrıca, 2024 yılında İzmir ve İstanbul'da yaşanan taksici olayları da kastedilmiş olabilir. İzmir'de Taksici Cinayeti: İzmir'in Gaziemir ilçesinde, Delil Aysal, taksici Oğuz Erge'yi tabancayla öldürüp, telefonunu gasbetti. İstanbul'da Taksici Cinayeti: İstanbul Sarıyer'de, Y.B.G. isimli şüpheli, taksici Yaşar Yanıkyürek'i gasp ettikten sonra bıçaklayarak öldürdü.

    İstanbul taksi sorunu nasıl çözülür?

    İstanbul'daki taksi sorununun çözümü için şu öneriler öne çıkmaktadır: Taksi sayısının artırılması: İstanbul Teknik Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Hüseyin Murat Çelik, İstanbul'da taksiler için arz açığı olduğunu ve çözümün taksi sayısının artırılmasından geçtiğini belirtmiştir. Dijital sistemlerin yaygınlaştırılması: Yıldız Teknik Üniversitesi öğretim üyesi Prof. Dr. Halit Özen, taksi sorununun çözümünde en etkili yöntemin dijital sistemlerin yaygınlaştırılması olduğunu ifade etmiştir. Plaka ihalelerinin yapılması: Danıştay'ın "Taksicilik kamu hizmetidir. Sonsuza kadar devredilemez" kararı doğrultusunda, plaka ihalelerinin süreli yapılması önerilmektedir. Mevcut sistemin kurumsallaştırılması: İBB'nin mülkiyetinde olan taksilerle piyasaya çıkarak kuralları İBB'nin belirlemesi ve taksilerin bireysel olarak değil, kurumsal bir şekilde işletilmesi gerektiği belirtilmektedir. Şoförlere eğitim verilmesi: Yeni İBB yönetiminin taksicilere eğitim vermesi gerektiği ifade edilmektedir. Ayrıca, yolcu ve mesafe seçimi yapan taksiciler için şikayet mekanizmasının geliştirilmesi ve bu tür davranışlar sergileyen sürücülerin cezalandırılması da önerilen çözümler arasındadır.