Buradasın
Sürücü kurslarında devir işlemi nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Sürücü kurslarında devir işlemi için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- Noter Sözleşmesi: Devir alan ve devir eden taraflar notere giderek işletme devir sözleşmesi yapar 2.
- Milli Eğitim Bakanlığı: Devir alan kişi, kurucu olarak sözleşme atama ve diğer konularda imzaya yetkili kişi olur 2.
- Gerekli Belgeler: Devir için Milli Eğitim Bakanlığı Özel Öğretim Kurumları yönetmeliğine uygun belgelerin hazırlanması gereklidir 3.
Devir için gerekli bazı belgeler:
- Kurucu tüzel kişi ise, Türkiye Ticaret Sicili Gazetesinde yayımlanmış ana sözleşme, tüzük veya vakıf senedi örnekleri 3.
- Kurucu temsilcisinin kurumu açma, kapatma, devir gibi işlemleri yürütme yetkisine sahip olduğunu gösteren belge 3.
- Kurum binası kurucuya ait ise tapu senedinin milli eğitim müdürlüğünce onaylı örneği 3.
Devir işlemi, ticaret odası gibi diğer resmi kurumlar tarafından da düzenlenebilecek ek gereklilikler içerebilir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: