• Buradasın

    Sıfır lastik eski tarihli olursa ne olur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Sıfır lastikler, eski tarihli olsalar bile, saklama koşulları uygunsa hala güvenli olabilir 4. Ancak, satın almadan önce lastiklerin durumunu kontrol ettirmek önemlidir 4.
    2025 yılı kurallarına göre, TÜVTÜRK muayenesinde lastiklerin üretim tarihine doğrudan bakılmaz 1. Yine de, eski lastiklerde görülebilecek kuruma, çatlama, desen aşınması gibi belirtiler muayeneden kalma sebebi olabilir 1.
    Ayrıca, 5 yıldan eski lastikler teknik olarak yasak olmasa da, 8 yıldan büyük lastiklerin kullanılması önerilmez 1.
    Lastiklerin üretim tarihi, yanak kısmında yer alan DOT (Department of Transportation) kodu ile anlaşılır 15. Bu kodun son 4 hanesi, üretim haftası ve yılı bilgisini verir 1.

    Konuyla ilgili materyaller

    Lastik değiştirirken nelere dikkat edilmeli?

    Lastik değiştirirken dikkat edilmesi gerekenler: Güvenli alan seçimi: Araç, düzgün ve düz bir zeminde park edilmeli, el freni çekilmelidir. Gerekli ekipmanlar: Kriko, bijon anahtarı, takoz, eldiven ve dizlik, reflektör (uyarı üçgeni), fosforlu yelek (ikaz yeleği) ve el feneri hazır olmalıdır. Araç özellikleri: Araç üreticisinin tavsiyeleri ve kullanım kılavuzu incelenerek doğru lastik basınç değerleri ve krikonun yerleştirileceği yer öğrenilmelidir. Tekerleklerin sabitlenmesi: Kaymaları ve dengesizlikleri önlemek için değiştirilmeyecek tekerleklerin önüne-arkasına takoz konulmalıdır. Bijonların gevşetilmesi: Bijonlar tamamen sökülmeden önce gevşetilmelidir. Bijonların sıkılması: Bijonlar, çapraz sırayla yuvalarına yerleştirilip sadece yerlerine oturana kadar el ile sıkılmalıdır. Yol testi: Lastik değiştirdikten sonra 10-15 dakika yolculuk yapılmalı ve bijonlar tekrar kontrol edilmelidir. Lastik değiştirme konusunda deneyim yoksa veya güvenli bir şekilde yapılamayacağından şüpheleniliyorsa, bir uzmana başvurulmalıdır.

    Lastik ömrü 3 mm'den az olursa ne olur?

    Lastik diş derinliği 3 mm'den az olursa, lastiğin güvenli sürüş için uygun olmadığı kabul edilir ve değiştirilmesi gerekir. Bu durumun sonuçları şunlar olabilir: - Yol tutuşu azalması: Dişlerin aşınması, lastiğin yola tutunmasını zayıflatır ve aracın kaymasına neden olabilir. - Fren performansının düşmesi: Aşınmış lastikler, frenleme sırasında yeterli direnci sağlayamaz. - Kaza riskinin artması: Lastiklerin durumu, sürüş güvenliğini doğrudan etkiler ve yetersiz lastikler ciddi kazalara yol açabilir.

    Araç lastik tarihi nasıl anlaşılır?

    Araç lastiklerinin üretim tarihi, lastiğin yan duvarında yer alan DOT (Department of Transportation) kodu içinde bulunur. DOT kodunun son dört hanesi, lastiğin üretim tarihidir. Örneğin, "DOT 3815" kodlu bir lastik, 2015 yılının 38. haftasında üretilmiştir. Ayrıca, üç haneli bir üretim tarihi kodu bulunuyorsa, lastiğin 2000 yılından önce üretildiği anlaşılır. Lastiklerin üretim tarihini kontrol etmek, güvenli sürüş ve lastik performansı açısından önemlidir.

    4 yıllık sıfır lastik iyi mi?

    4 yıllık sıfır lastik, doğru saklama koşulları sağlanmışsa kullanılabilir. Ancak, lastiklerin yaşı dışında, kullanım ve depolama koşullarının da göz önünde bulundurulması gerekir. Lastiklerin durumunun uzman bir lastikçi tarafından kontrol edilmesi önerilir.

    Eski tarihli lastik alınır mı?

    Eski tarihli lastik, doğru koşullarda saklanmışsa alınabilir. Ancak, 10 yıl ve üzeri lastikler için üretici firmalar garanti hizmeti vermemektedir. Eski tarihli lastik alırken dikkat edilmesi gerekenler: Saklama koşulları: Lastiğin yağmur, güneş, nem gibi yıpratıcı etkenlerden uzak tutulmuş olması gerekir. Garanti: Çoğu lastik markası, bayiden kesilen fatura tarihinden itibaren 2 yıl garanti verir. Lastik seçimi ve güvenliği için bir uzmana danışılması önerilir.

    Lastik neden önemli?

    Lastikler, aracın yol ile tek temas noktası olduğu için sürüş güvenliği ve performansı açısından büyük önem taşır. İşte lastiklerin önemli olduğu bazı konular: Yol Tutuşu: Lastikler, aracın yol tutuşunu sağlar ve virajlardaki dengeyi belirler. Fren Mesafesi: Yeni ve sağlıklı lastikler, ani frenlerde aracın daha kısa mesafede durmasını sağlar. Yakıt Verimliliği: İyi lastikler, aracın daha az yakıt tüketmesine yardımcı olur. Konfor: Lastikler, aracın konforunu artırarak daha yumuşak bir sürüş deneyimi sunar. Eski ve yıpranmış lastikler, bu işlevleri yerine getiremez ve kaza riskini artırır.

    Lastik ömrü nasıl anlaşılır?

    Lastik ömrünün bittiğini anlamak için şu belirtilere dikkat edilebilir: Diş derinliği: Yasal sınır olan 1,6 mm diş derinliğinin altında olan bir lastik ömrünü tamamlamış kabul edilir. Yıpranmış görünüm: Lastik desenlerinin silik bir görünüme sahip olması, lastiğin kullanım ömrünün azaldığını gösterir. Yanak deformasyonları: Lastik yanağı denilen dış yüzey kısmında çıkıntı, kabarcık, çatlak, delik veya 6 mm’den fazla aşınmalar lastik ömrünün azaldığını gösterir. Direksiyon titreşimi: Lastikler eşit bir şekilde aşınmamış ise direksiyon simidinde titreşim hissedilir. Lastiklerin ömrünü uzatmak için düzenli olarak kontrol ettirilmesi (rotasyon, balans ve hizalanmanın tekrar yapılması, şişirme basıncı ve diş aşınmasının kontrol edilmesi) önerilir.