• Buradasın

    P0234 ve P0420 birlikte görülürse ne olur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    P0234 ve P0420 arıza kodlarının birlikte görülmesi, aracın egzoz sisteminde ciddi sorunlar olduğuna işaret edebilir.
    P0420 kodu, katalitik konvertörün verimli çalışmadığını gösterir ve bu durum, egzoz emisyon değerlerinin artmasına neden olur 15. P0234 kodu ise turbo şarj basınç sensörüyle ilgili bir sorunu belirtir 2.
    Bu iki kodun birlikte görülmesi, aşağıdaki arızalarla ilişkili olabilir:
    • Egzoz manifoldunda, katalitik konvertörde, susturucuda veya egzoz borusunda çatlak veya hasar 15.
    • Arızalı veya verimsiz çalışan katalitik konvertör 15.
    • Yakıt enjektöründe sızıntı veya yüksek yakıt basıncı 15.
    Arıza kodlarının doğru teşhisi ve onarımı için bir uzmana danışılması önerilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Punto'da P0410 ve P0420 arızası neden olur?

    Punto'da P0410 ve P0420 arızalarının nedenleri arasında şunlar bulunabilir: Katalitik konvertör arızası. Egzoz manifoldunda hasar. Egzoz borusu sızıntısı. Oksijen sensörlerinde arıza. Yakıt enjektörlerinde sorun. Kurşunlu yakıt kullanımı. Kirli hava filtresi. Motor kontrol modülünde arıza. Arıza teşhisi ve onarımı için uzman bir servise başvurulması önerilir.

    P0400 ile P0499 arasındaki arıza kodları nelerdir?

    P0400 ile P0499 arasındaki bazı arıza kodları ve anlamları: P0400: Egzoz Gazı Devridaim Akışı Arızası. P0401: Egzoz Gazı Devridaim Akışı Yetersiz Tespit Edildi. P0402: Egzoz Gazı Devridaim Debisi Aşırı Tespit Edildi. P0403: Egzoz Gazı Devridaim Devresi Arızası. P0420: Katalitik Konvertör Verimliliği Düşük (Bank 1). P0430: Katalitik Konvertör Verimliliği Düşük (Bank 2). P0440: Buharlaşmalı Emisyon Kontrol Sistemi Arızası. P0449: Evaporatif Emisyon Kontrol Sistemi Havalandırma Valfi/Solenoid Devre Arızası. P0460: Buharlaşıcı Emisyon Kontrol Sistemi Basınç Sensörü Arızası. P0499: Evaporatif Emisyon Sistemi Havalandırma Kontrol Devresi Yüksek. Daha fazla bilgi için OBD-2 hata kodları listelerine başvurulabilir.

    P0234 nasıl düzeltilir?

    P0234 arıza kodunu düzeltmek için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Kodun doğru tespit edilip edilmediğini kontrol edin. 2. Hava yollarını kontrol edin. 3. Atık kapak valfini kontrol edin. 4. Boost basınç sensörünü kontrol edin. 5. Turboşarjı kontrol edin. 6. ECM yazılımını güncelleyin. Eğer kendiniz bu sorunları çözmekte zorlanıyorsanız, profesyonel bir araç servisine başvurmanız önerilir.

    P0234 arıza kodu nedir?

    P0234 arıza kodu, Güç Aktarım Sistemi Kontrol Modülünün (PCM), motor cebri emme sisteminde tehlikeli derecede yüksek süperşarj basıncı tespit ettiğini gösterir. Bu kodun bazı nedenleri: arızalı MAP (mutlak manifold basıncı) sensörü; hasarlı, yanmış, kısa devre yapmış, bağlantısı kesilmiş veya aşınmış kablolar ve/veya konektörler; vakum tüplerinin engellenmesi veya çatlakları; türbin kontrol vanası N75’in mekanik arızası; engellenmiş türbin değişken geometri mekanizması; egzoz sisteminin modifikasyonu; baypas damperi kapalı konumda sıkışmış; turboşarj üzerindeki aktüatör gövdesinin bükülmesi; süperşarj regülatöründen bir hortumun çıkmış olması; süperşarj kontrolörüne veya kontrolörden bypass damperine giden beslemenin tıkanması. Belirtileri arasında motor arıza lambasının yanması, güç kaybı, motorun aşırı ısınması ve şanzımanın aşırı ısınması yer alır. Ciddi bir kod olup, motorun yapısal bütünlüğünü korumak için derhal giderilmesi önerilir.