• Buradasın

    P0234 arıza kodu nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    P0234 arıza kodu, Güç Aktarım Sistemi Kontrol Modülünün (PCM), motor cebri emme sisteminde tehlikeli derecede yüksek süperşarj basıncı tespit ettiğini gösterir 13.
    Bu kodun bazı nedenleri:
    • arızalı MAP (mutlak manifold basıncı) sensörü 1;
    • hasarlı, yanmış, kısa devre yapmış, bağlantısı kesilmiş veya aşınmış kablolar ve/veya konektörler 1;
    • vakum tüplerinin engellenmesi veya çatlakları 12;
    • türbin kontrol vanası N75’in mekanik arızası 1;
    • engellenmiş türbin değişken geometri mekanizması 1;
    • egzoz sisteminin modifikasyonu 1;
    • baypas damperi kapalı konumda sıkışmış 12;
    • turboşarj üzerindeki aktüatör gövdesinin bükülmesi 1;
    • süperşarj regülatöründen bir hortumun çıkmış olması 1;
    • süperşarj kontrolörüne veya kontrolörden bypass damperine giden beslemenin tıkanması 1.
    Belirtileri arasında motor arıza lambasının yanması, güç kaybı, motorun aşırı ısınması ve şanzımanın aşırı ısınması yer alır 13.
    Ciddi bir kod olup, motorun yapısal bütünlüğünü korumak için derhal giderilmesi önerilir 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Arıza kodları nelerdir?

    Arıza kodları, araçların elektronik sistemlerinde bir arıza olduğunu gösteren alfanümerik kodlardır. Bazı yaygın arıza kodları ve anlamları: P0171: Motor çok fakir karışımla çalışıyor (Bank 1). P0300: Rastgele silindir ateşleme hatası. P0420: Katalitik konvertör verimliliği düşük. P0128: Soğutma suyu sıcaklığı çalışma aralığında değil. P0340: Eksantrik mili konum sensörü devresi arızası. Arıza kodları, sistem türüne göre şu şekilde sınıflandırılır: P (Powertrain): Motor ve şanzıman sistemleri. B (Body): Araç gövdesi ve iç mekan. C (Chassis): Araç şasisi ve süspansiyon sistemleri. U (Network): Araç içindeki ağ iletişimi. Arıza kodlarının anlamını çözmek için teknik kılavuzlara başvurmak veya uzman bir teknisyene danışmak önemlidir.