• Buradasın

    P0171 hatası ESP'yi etkiler mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    P0171 hatası, ESP sistemini doğrudan etkilemez. Bu hata kodu, aracın motor kontrol ünitesi (ECU) tarafından tespit edilen fakir yakıt karışımı sorununu ifade eder 12.
    ESP (Elektronik Stabilite Programı) ise aracın yol tutuşunu ve dengesini sağlamak için tekerleklerin dönüş hızını ve aracın eğimini kontrol eder 3. Dolayısıyla, P0171 hatasının ESP'nin işleyişine bir etkisi olmaz.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    P0171 ve P0401 aynı mı?

    P0171 ve P0401 arıza kodları aynı değildir. - P0401, egzoz gazı devridaim (EGR) akış yetersizliği anlamına gelir ve genellikle EGR sistemi ile ilgili sorunları işaret eder. - P0171, Bank 1 için zayıf karışım (lean) hatası olarak tanımlanır ve yakıt/hava karışımının düşük olduğunu gösterir. Her iki kod da farklı sistemleri ve sorunları ifade eder.

    P0171 ve P0170 hatası neden olur?

    P0171 ve P0170 hata kodlarının nedenleri arasında şunlar bulunabilir: Kütle hava akış sensörü (MAF) arızası veya kirlenmesi. Vakum hortumlarında kaçak. Yakıt filtresi tıkanıklığı. Yakıt pompası basınç düşüklüğü. LPG kalibrasyon hatası. P0170 hata kodunun nedenleri arasında ise LPG ayarının yolda ölçülerek değil, ölçülmeden yapıldığı için aracın yakıt haritasının bozuk olması yer alır. Arıza kodlarının doğru teşhisi ve çözümü için uzman bir servise başvurulması önerilir.

    ESP arıza lambası yandıktan sonra ne yapılmalı?

    ESP arıza lambası yandıktan sonra yapılması gerekenler: Dikkatli sürüş: ESP lambası yanarken, aracın yol tutuşunda veya dengelemesinde bir sorun olabileceği için daha dikkatli ve yavaş sürüş yapılmalıdır. Araç kılavuzunu kontrol etme: Aracın kullanım kılavuzunda ESP lambasının yanma sebepleri ve önerilen çözümler bulunabilir. Aracı durdurma ve yeniden başlatma: Araç güvenli bir şekilde durdurularak motor kapatılıp birkaç dakika bekledikten sonra tekrar çalıştırılabilir. Tekerlekleri kontrol etme: Tekerlek sensörleri, ABS veya ESP sisteminde bir sorun varsa gösterge yanabilir. Profesyonel destek alma: Eğer lamba yanmaya devam ediyorsa, Bosch Car Servisi gibi güvenilir bir serviste araç kontrol ettirilmelidir. ESP arıza lambası, aracın savrulduğu, çekiş gücünün azaldığı veya ESP sisteminde bir arıza olduğu anlamına gelebilir.

    ESP devreye girince ne olur?

    ESP (Elektronik Stabilite Programı) devreye girdiğinde şu durumlar gerçekleşir: Gösterge ışığı yanar. Motor torku düşer. Mikro frenler uygulanır. Araç, çizgisine geri döner. Bu durumlar, aracın savrulmasını önlemek ve dengeyi sağlamak için gerçekleşir. ESP'nin devreye girmesi, yol güvenliğinin arttığını gösterse de, bazı durumlarda (örneğin, kar ve buzlanma) fren mesafesini uzatabilir ve aracın ani savrulma ihtimalini yükseltebilir.

    Corolla ESP hatası neden olur?

    Toyota Corolla'da ESP (Elektronik Stabilite Programı) hatasının nedenleri arasında şunlar bulunabilir: LPG ayarı sorunları. Arızalı ESP sensörü. Fren sistemi sorunları. Elektriksel arızalar. ESP hatasıyla karşılaşıldığında, aracın güvenli bir yere çekilip motorun kapatılması ve yetkili bir Toyota bayisi veya kalifiye bir tamirciye başvurulması önerilir.

    ESP arızası nasıl anlaşılır?

    ESP arızasının bazı belirtileri: Araçta savrulma ve denge kaybı. Sürüş kontrolünün azalması. Frenleme performansında düşüş. Direksiyon tepkisinde gecikme. ESP uyarı ışığının sürekli yanması veya yanıp sönmesi. ESP arızası şüphesi durumunda, aracın gösterge panelinde ESP ışığı yanmasa bile, bir serviste arızanın kontrol ettirilmesi önerilir. ESP arızasının olası nedenleri: Sensör arızaları. Elektrik bağlantılarındaki sorunlar (aşınma, kopma). Düşük akü voltajı. ABS sistemi ile ilgili problemler. Arıza tespiti ve onarım için uzman bir servise başvurulması tavsiye edilir.

    P0174 ve P0171 aynı anda neden olur?

    P0174 ve P0171 kodlarının aynı anda olmasının birkaç yaygın nedeni vardır: 1. Vakum kaçakları: Emme manifoldu contaları, PCV hortumu veya diğer vakum hortumlarındaki sızıntılar, motora fazla hava girmesine neden olarak hava-yakıt oranını bozar. 2. Kütle Hava Akış (MAF) sensörü sorunları: Kirli veya arızalı MAF sensörü, motora gerçekte olduğundan daha az hava girdiğini bildirir. 3. Yakıt sistemi problemleri: Tıkalı yakıt filtresi, zayıf yakıt pompası veya kirli yakıt enjektörleri, motorun yeterli yakıtı almasını engeller. 4. Oksijen sensörü arızası: Arızalı O2 sensörleri, oksijen seviyesini yanlış ölçerek yakıt karışımının yanlış ayarlanmasına yol açar. Bu tür sorunları teşhis etmek ve çözmek için bir OBD-II tarayıcı ve profesyonel bir tamirci gerekebilir.