Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Otomatik vitesli motorlar dört ana kategoriye ayrılır:
- Tork Konvertörlü Tam Otomatik Şanzıman: Hidrolik sistemle çalışır, vites geçişleri yumuşaktır ancak yakıt tüketimi biraz yüksektir 3.
- Çift Kavramalı Şanzıman (DSG): İki ayrı kavrama sayesinde çok hızlı vites değişimi sağlar, performans odaklıdır ancak bakım maliyetleri yüksektir 13.
- Sürekli Değişken Oranlı Şanzıman (CVT): Vites dişlisi yerine kayış ve kasnak sistemi kullanır, sonsuz sayıda vites oranı sunar ve şehir içi kullanımda konfor sağlar 3.
- Robotize Şanzıman: Manuel şanzımana benzer ancak debriyaj pedalı yerine bir robot vites değişimlerini yönetir, üretim maliyeti düşüktür 1.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: