Lastik basınç sensörü (TPMS), lastiklerin içindeki hava basıncını ölçmek ve sürücüye bildirmek için iki ana tipte çalışır: 1. Doğrudan (Direct) TPMS: Her lastiğin içine yerleştirilen sensörler, lastik basıncını doğrudan ölçer. Ölçülen veriler, kablosuz olarak aracın merkezi bilgisayarına iletilir. Basınç düşüşü tespit edildiğinde sürücü uyarılır. 2. Dolaylı (Indirect) TPMS: ABS ve hız sensörleri gibi diğer sensörlerden gelen verileri kullanarak lastiklerin dönme hızını ölçer. Dönme hızındaki farklılık, basınç düşüşü olarak yorumlanır ve sürücü uyarılır. Çalışma prensibi: Lastik içindeki basınç değişimine duyarlı sensörler, direnç değişimi oluşturur. Bu değişim, elektronik bir devre aracılığıyla aracın gösterge paneline veya bilgisayarına iletilir. Eğer basınç belirli bir seviyenin altına düşerse, TPMS uyarı lambası yanar ve sürücü uyarılır.