Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Mid-engine (orta motorlu) araba, motorunun ön ve arka akslar arasında, aracın ortasında yer aldığı bir otomobil düzenidir 235.
Mid-engine araba kullanmanın bazı avantajları:
- Ağırlık dağılımı: Motorun ortada olması, ağırlığın ön ve arka tekerlekler arasında daha dengeli dağıtılmasını sağlar, bu da aracın yol tutuşu ve stabilitesini artırır 35.
- Merkez yüksekliği: Dengeli ağırlık dağılımı, daha düşük bir merkez yüksekliği sağlar, bu da yüksek hızlarda daha iyi yol tutuşu anlamına gelir 5.
- Titreşim: Vites kutusu ve diferansiyel sistemi bir arada olabileceğinden, motor titreşimi kabinde azalır 5.
Bazı dezavantajları:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: