• Buradasın

    Kütlesi büyük olan araç virajı neden daha kolay alır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kütlesi büyük olan aracın virajı daha kolay aldığına dair bir bilgi bulunamamıştır. Ancak, viraj alırken dikkat edilmesi gereken bazı noktalar şunlardır:
    • Vites küçültme 34. Viraja girmeden önce vites küçültülmeli, direksiyonu çevirdikten sonra frene basılmalıdır 34.
    • Hız 34. Viraj ne kadar keskinse, o kadar yavaş olunmalıdır 34.
    • Görüş açısı 34. Virajın iç tarafından uzaklaşarak, virajın sonunu görmek için pozisyon alınmalıdır 34.
    • Çekiş kaybı 4. Çamurlu, ıslak veya buzlu yollarda hız düşürülmelidir 4.
    Araçların viraj alma kabiliyeti, ağırlık, süspansiyon sistemi, lastik durumu ve ağırlık dağılımı gibi birçok faktöre bağlıdır 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Hangi araçlar virajı en iyi alır?

    Virajı en iyi alan araçlar, yol tutuş özellikleri yüksek olan araçlardır. Yol tutuşunu etkileyen bazı faktörler şunlardır: Aerodinamik yapı: İyi bir aerodinamik yapı, hava direncine karşı daha etkili bir performans sağlar ve yol tutuşunu artırır. Ağırlık merkezi: Yere yakın ağırlık merkezine sahip araçlar, daha iyi yol tutuşu sağlar. Lastikler: Aracın yol tutuşunu etkileyen en önemli parçalardan biridir. Süspansiyon sistemi: Süspansiyon sistemi, lastiklerin yola iyi basınç uygulamasını sağlayarak yol tutuşunu artırır. Şasi: Şasinin virajlarda gösterdiği direnç, aracın yol tutuş performansını etkiler. Bazı iyi yol tutuşuna sahip araç modelleri: B segmenti: Ford Fiesta, Toyota Yaris, Honda Jazz, Volkswagen Polo. C segmenti: Audi A3, Ford Focus, Volkswagen Golf, Mercedes-Benz A-Serisi, Honda Civic, Toyota Corolla. Viraj alma yeteneği, aracın yanı sıra sürücünün deneyimi ve sürüş koşullarına da bağlıdır.

    Viraja girmek ne demek?

    Viraja girmek, düz devam eden yolların ardından gelen bir kıvrıma yönelmek anlamına gelir. Viraja güvenli bir şekilde girmek için şu adımlar izlenebilir: Hızı azaltmak. Vites seçimi. Şerit disiplini. Merkezkaç kuvveti. Virajlarda daha sık kaza olmasının bazı nedenleri şunlardır: Daha az görünürlük. Eylemsizlik kuvveti. Çekiş kaybı.

    Viraja giren aynı hızdaki iki araçtan kütlesi küçük olan virajı daha zor alır ifadesi doğru mudur?

    Hayır, bu ifade doğru değildir. Viraja giren aynı hızdaki iki araçtan kütlesi küçük olan, virajı daha kolay alır. Çünkü aracın kütlesi arttıkça savrulma ihtimali azalır. Virajda aracın emniyetle ilerleyebilmesi için, merkezkaç kuvvetinin aracın yola tutunma kuvvetini geçmemesi gerekir. Ancak, yol ve hava koşulları, lastik performansı ve sürücünün becerisi gibi birçok faktör de viraj alma yeteneğini etkiler.