• Buradasın

    Krank kol yatağı ve krank pin aynı mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Krank kol yatağı ve krank pimi farklı kavramlardır.
    • Krank kol yatağı, krank mili ile piston kolu arasında bulunan ve krank milini motor bloğunda taşıyan yataklama elemanıdır 23.
    • Krank pimi ise, konnektinn rod'un geniş ucunun krank şaft'a bağlandığı ve pistonun mütemavip hareketinin dönme hareketine çevrildiği kısımdır 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Krank ve krank kolu aynı şey mi?

    Evet, "krank" ve "krank kolu" aynı şeyi ifade eder. Bu terim, içten yanmalı motorlarda pistonun gidip gelme hareketini motor miline ileterek dönme hareketine çeviren parçayı tanımlar.

    Kam ve krank mekanizması nasıl çalışır?

    Kam ve krank mekanizması, içten yanmalı motorlarda emme ve egzoz valflerinin açılıp kapanmasını sağlar. Kam mekanizması şu şekilde çalışır: 1. Kam Mili: Krank milinden aldığı hareketle üzerindeki kamları döndürür. 2. Kamlar: Dönerken şekillerinin çıkıntısı sayesinde egzantrik (eksenden kaçık) hareket yapar ve valfleri iter. 3. Valfler: İticiler ve külbütörler aracılığıyla açılıp kapanır, bu sayede silindire gaz girişi ve çıkışı düzenlenir. Krank mekanizması ise: 1. Krank Mili: Pistonların yanmasıyla elde edilen hareket enerjisini dairesel harekete çevirir. 2. Piston Kolları: Krank miline bağlı olup, pistonları aşağı-yukarı hareket ettirir. 3. Volan Mekanizması: Krank milinin dönmesini ve motorun hareketini devamlı sağlar.

    Krank milinin görevi nedir?

    Krank milinin görevi, içten yanmalı motorlarda pistonların doğrusal hareketini döner harekete çevirerek motorun gücünü tekerleklere iletmektir. Bunun yanı sıra krank mili: - Dengeleme sağlar, motorun dengesini koruyarak titreşimleri azaltır; - Güç iletimini volan aracılığıyla şanzımana yapar; - Kam mili, yağ pompası, yakıt püskürtme pompası ve su pompasına hareket verir.