• Buradasın

    Krank ana yatak yağlama nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Krank ana yatak yağlaması, içten yanmalı motorlarda yağ pompasının bastığı basınçlı yağın, yağ delikleri aracılığıyla muylulara ulaşması ile gerçekleştirilir 2.
    Yağlama işlemi için aşağıdaki adımlar takip edilmelidir:
    1. Yağ Kanallarının Temizlenmesi: Krank karteri içindeki yağ kanalları basınçlı hava ile temizlenmelidir 1.
    2. Yatak Kovanlarının Yağlanması: Yatak kovanlarının çalışma yüzeyleri koruyucu yağ ile yağlanmalıdır 1.
    3. Ana Yatak Kapağının Takılması: Ana yatak kapaklarının numaralarına dikkat edilerek takılması ve cıvataların hafifçe yağlanarak sıkılması gerekmektedir 1.
    4. Yağ Basıncının Kontrolü: Yağlama sisteminin düzgün çalıştığından emin olmak için yağ basıncı kontrol edilmelidir 4.
    Motor yağının doğru spesifikasyonda olması ve periyodik olarak değiştirilmesi, motorun uzun ömürlü olması için önemlidir 34.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Krank miline hangi yağ konur?

    Krank miline 20 – 50 ölçülerinde motor yağı konur.

    Kam ve krank mekanizması nasıl çalışır?

    Kam ve krank mekanizması, içten yanmalı motorlarda emme ve egzoz valflerinin açılıp kapanmasını sağlar. Kam mekanizması şu şekilde çalışır: 1. Kam Mili: Krank milinden aldığı hareketle üzerindeki kamları döndürür. 2. Kamlar: Dönerken şekillerinin çıkıntısı sayesinde egzantrik (eksenden kaçık) hareket yapar ve valfleri iter. 3. Valfler: İticiler ve külbütörler aracılığıyla açılıp kapanır, bu sayede silindire gaz girişi ve çıkışı düzenlenir. Krank mekanizması ise: 1. Krank Mili: Pistonların yanmasıyla elde edilen hareket enerjisini dairesel harekete çevirir. 2. Piston Kolları: Krank miline bağlı olup, pistonları aşağı-yukarı hareket ettirir. 3. Volan Mekanizması: Krank milinin dönmesini ve motorun hareketini devamlı sağlar.

    Motor yatağı nedir?

    Motor yatağı, motor içinde dönme etkisi altında kalan yüzeyler arasındaki sürtünmeyi azaltmak, motor parçalarını doğru konumda tutmak ve takılı bulundukları yüzeylerin ömürlerini artırmak için kullanılan, hassas işlenmiş ve yenilenme özelliğine sahip parçalardır. Bazı motor yatağı türleri: Ana yatak: Motor bloğunda bulunan ve krank mili ile sürekli etkileşim halinde olan yataklama elemanıdır. Kol yatağı: Piston ana yatağı ve kol yatağı, özellikle yüksek devirli motorlarda büyük önem arz eden kritik parçalardır. Ay yatağı: Krank milindeki uç boşluğunu kontrol etmek için kullanılan yataklardır. Yatak parçaları, sürtünme kaynaklı aşınmayı kendi üzerinde toplayarak diğer parçaların çalışma ömürlerini artırır.