Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kompresyonun yüksek olması, içten yanmalı motorlarda basınç ve sıcaklığın artmasına neden olur 4. Bu durum şu olumsuz etkilere yol açabilir:
- Yakıtın erken tutuşması: Yüksek basınç ve sıcaklık, silindir içindeki yakıtın erken yanmasına sebep olabilir 4.
- Motor performansının düşmesi: Yanma sonu basıncının yüksek olması, pistonların daha büyük kuvvetle hareket etmesine ve motorun daha az güçlü olmasına yol açar 35.
- Yakıt tüketiminin artması: Motorun daha verimli çalışamaması, yakıt tasarrufunun azalmasına neden olur 1.
- Yağ yakma: Kompresyonun yüksek olması, motorun yağ yakmasını artırabilir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: