Çok plakalı kilitlemeli diferansiyel, genellikle kavramalı çoklu kavrama sistemine sahiptir. Çalışma prensibi: 1. Normal durum: Araç standart yolda giderken, kavramalar açıktır ve diferansiyel aynı açık diferansiyel gibi davranır. 2. Zorlu durum: Örneğin, bir tekerlek çamurda veya karda, diğer tekerlek ise asfaltta olduğunda, buzdaki tekerlek daha fazla tork alır ve araç ilerlemez. 3. Kilitleme: Devir farkı algılandığında, kavrama paketleri kilitlenir. Elektronik kontrol: Yeni nesil araçlarda bu işlem, ECU (elektronik kontrol ünitesi) tarafından çeşitli parametreler (tekerlek hızı gibi) kullanılarak elektronik olarak gerçekleştirilir. %100 kilitleme: Diferansiyelin %100 kilitlenmesi, iki tekerleğin de aynı hızda dönmesi anlamına gelir.