Şanzıman, tarih boyunca önemli gelişmeler kaydetmiştir: 1. İlk Modern Manuel Şanzıman: 1894 yılında Louis Rene Panhard ve Emile Levassor tarafından geliştirilmiştir. 2. Senkronize Şanzıman: 1928 yılında Cadillac, vites geçişlerini daha yumuşak ve kolay hale getiren bir dişli grubu geliştirmiştir. 3. Tam Otomatik Şanzıman: 1948 yılında Buick Dynaflow tarafından üretilmiştir. 4. Çift Kavramalı Şanzıman (DSG): Volkswagen tarafından 2003 yılında seri üretimde kullanılmaya başlanmıştır. 5. Sürekli Değişken Oranlı (CVT) Şanzıman: Subaru, Nissan ve Renault gibi markalar tarafından kullanılmaya başlanmıştır. Bu gelişmeler, şanzımanların daha verimli, konforlu ve ekonomik olmasını sağlamıştır.