• Buradasın

    Ford Focus 1.5 TDCİ su hortumu neden şişer?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ford Focus 1.5 TDCİ su hortumunun şişmesinin birkaç nedeni olabilir:
    • Termostat arızası 12. Termostat geç açılıyorsa, motor su sıcaklığı yükselir ve hortumlar şişer 12.
    • LPG regülatör arızası 2. Regülatör içindeki diyaframın sertleşmesi veya yırtılması, soğutma sistemine gaz karışmasına ve hortumların şişmesine neden olabilir 2.
    • Üst kapak contasının yanması 24. Conta yandığında, motor içindeki basınç soğutma sistemine geçer ve hortumlar basınçtan dolayı şişer 24.
    • Eski hortum 2. Uzun süre değişmeyen hortumlar sertleşebilir ve yolda aniden patlayabilir 2.
    Su hortumunun şişmesi durumunda bir uzmana danışılması önerilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Ford Focus su alma sorunu nasıl çözülür?

    Ford Focus aracında su alma sorununu çözmek için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Radyatör Yedek Su Deposu Kontrolü: Yedek su deposunun su kaynatması ve fokurdaması durumunda, motor soğutma sıvısındaki antifriz oranı kontrol edilmeli ve eksikse tamamlanmalıdır. 2. Basınç Problemleri: Motor suyunda normalden fazla basınç varsa, üst kapak contası kontrol edilmeli ve gerekirse değiştirilmelidir. 3. Soğutma Sistemi: Radyatör fanı ve fan müşürleri kontrol edilmeli, arızalı ise yenileri ile değiştirilmelidir. 4. Elektrik Tesisatı: Bagaj kapağının kenarlarında veya stop lambalarının etrafında su alma sorunu varsa, bu bölgelere silikon çekilerek su sızıntısı engellenebilir. Bu işlemler sorunu çözmezse, bir oto servisine başvurulması önerilir.

    Ford Focus en çok hangi arızaları var?

    Ford Focus araçlarda en sık karşılaşılan arızalar şunlardır: Şanzıman problemleri: Vites geçişlerinde sarsıntı, kayma, kavrama arızası ve "şanzıman servisi gerekli" uyarısı. Elektrik aksamı ve multimedya sistemi sorunları: SYNC ekran donması, Bluetooth bağlantı kopmaları, start-stop sisteminin devreye girmemesi, far ve yağmur sensörü arızaları. Süspansiyon problemleri: Bozuk yollarda z rot, salıncak burçları ve rot başlarında gevşeme, "tıktık" sesi ve gıcırtı. Motor arızaları: 1.0 EcoBoost motorlarda soğutma sıvısı kaçağı, yağ eksiltme ve silindir kapağı çatlaması; 1.6 TDCi dizel motorlarda ise EGR valfi tıkanması ve turbo arızaları. Fren sorunları: Fren pedalının sertleşmesi ve fren balatalarının aşınması. Ayrıca, 2000-2003 model yıllarında motor ve iç aksam ile ilgili problemler, 2012-2014 model yıllarında ise direksiyon sistemi arızaları sıkça bildirilmiştir. Arıza riskleri, aracın bakım geçmişi, kullanım şekli ve kilometre durumu gibi faktörlere bağlı olarak değişebilir.

    Focus su deposu kapağı neden şişer?

    Ford Focus su deposu kapağının şişmesinin birkaç nedeni olabilir: Antifriz oranının azalması veya bitmesi. Motor suyunda normalden fazla basınç olması. Soğutma sisteminin tam çalışmaması. Devirdaim pompasının arızalanması. Bu tür teknik sorunlar için bir uzmana danışılması önerilir.