• Buradasın

    En güvenli araba geyik testinden nasıl geçer?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    En güvenli arabanın geyik testinden geçmesi için sahip olması gereken bazı özellikler:
    • Düşük ağırlık merkezi 15. Alçak ağırlık merkezi, devrilme riskini azaltır ve aracın dengede kalmasını sağlar 5.
    • Gelişmiş süspansiyon sistemi 15. Süspansiyonun esnek ve dengeli olması, ani yön değişimlerinde aracın dengesini korur 5.
    • Elektronik destek sistemleri (ABS ve ESC gibi) 15. Bu sistemler, aracın yol tutuşunu iyileştirerek savrulma riskini azaltır 5.
    • Hassas direksiyon tepkisi 5. Direksiyon sisteminin hızlı ve doğru tepkiler verebilmesi, sürücünün ani manevralar yapabilmesini kolaylaştırır 5.
    • Yüksek yol tutuş 5. Lastiklerin yola tutunma kabiliyeti, savrulma ve kaymayı önler 5.
    Ayrıca, geyik testi için aracın 100 km/s hıza kadar sabit bir şekilde hızlanması, konilerden iki metrelik mesafeyi koruyarak keskin dönüş yapması ve düz şeride geri dönüş yapması gerekmektedir 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Geyik testi neyi ölçer?

    Geyik testi, bir aracın rotası üzerinde aniden beliren bir cisimden manevrayla kurtulması ve kazaya neden olmadan rotasına geri dönebilme becerisini ölçer. Bu test, aracın yol tutuşu ve manevra kabiliyetinin değerlendirilmesi amacıyla yapılır.

    Chery geyik testi nasıl geçti?

    Chery Omoda 5 ve Chery Tiggo 7 Pro modelleri, geyik testinde dengeli sonuçlar elde etmiştir. - Chery Omoda 5, geyik testinde güvenli bir performans sergilemiş ve Çin otomobillerinin sadece ucuz değil, aynı zamanda güvenli olduğunu da kanıtlamıştır. - Chery Tiggo 7 Pro ise yumuşak süspansiyon sistemi nedeniyle biraz daha huzursuz bir sürüş sunmuş olsa da, tehlikeli anların yaşanmasını engellemeyi başarmıştır.

    Araba alırken ilk önce hangi testler yapılır?

    Araba alırken ilk önce yapılan testler şunlardır: 1. Motor Performansı Testi: Motorun doğru çalışıp çalışmadığını anlamak için motorun sesi dinlenir, hızlandıktan sonra motorun performansı gözlemlenir ve soğuk havada motorun çalıştırılması test edilir. 2. Fren Testi: Frenlerin düzgün çalışıp çalışmadığını kontrol etmek için araç hızla frene basılır ve fren pedalının sertliği veya yumuşaklığı ile fren sırasında aracın kayması gibi durumlar gözlemlenir. 3. Süspansiyon ve Direksiyon Testi: Süspansiyon sisteminin ve direksiyonun kalitesini anlamak için araç hızla bir çukura veya bozuk bir yola sokulur ve direksiyonun titreme veya zorlanma hissi verip vermediği kontrol edilir. 4. Elektrik ve Aydınlatma Sistemi Testi: Farların, sinyallerin ve iç aydınlatmaların çalışıp çalışmadığı kontrol edilir. 5. Karoseri ve Şasi Testi: Aracın dış yapısında ve şasisinde herhangi bir hasar olup olmadığı görsel olarak incelenir. Bu testler, aracın güvenliği, konforu ve verimliliği hakkında bilgi verir.

    Ford Puma geyik testinde kaç puan aldı?

    2021 model Ford Puma ST'nin geyik testindeki performansı hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, 2019 yılında yapılan Euro NCAP çarpışma testlerinde Ford Puma, yetişkin korumasında %94, çocuk korumasında %84, yaya korumasında %77 ve güvenlik yardımcılarında %74 puan almıştır. 2021 model Ford Puma'nın fiyat ve donanım seçenekleri hakkında bilgi almak için aşağıdaki siteler kullanılabilir: arabam.com; otomobilir.com.

    Volvo neden geyik testi yapıyor?

    Volvo'nun geyik testi yapmasının birkaç nedeni vardır: Araç güvenliği: Geyik testi, araçların ani manevralar sırasında ne kadar dengede kalabildiğini ve tekerlek çekişinde kayıp olup olmadığını değerlendirir. Yol tutuşu: Farklı yol koşullarında ve hızlarda aracın yol tutuşu incelenir.

    Hangi arabalar geyik testini geçemedi?

    Geyik testini geçemeyen bazı arabalar şunlardır: Mercedes A-Class (1997): Yüksek dingil mesafesi nedeniyle ağırlık merkezi yukarıda olduğu için testi başarısızlıkla tamamladı. Citroen Nemo (2010): Kısa dingil mesafesi ve yüksek ağırlık merkezi sebebiyle takla attı. Toyota Hilux (2016): Ağırlık merkezinin yüksek olması ve yumuşak süspansiyonları nedeniyle devrilmekten kıl payı kurtuldu. Toyota RAV4 (2020): Ani direksiyon hareketlerinde ESP sisteminin yetersizliği sonucu kötü bir performans sergiledi. Porsche Macan (2014): Manevra sırasında ön tekerleklerini kitledi. Volkswagen Passat GTE ve Skoda Superb (2020): Bu modeller de geyik testinde başarısız oldu.