• Buradasın

    DOT 4 ne işe yarar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    DOT 4, hidrolik fren sistemlerinde ve debriyajlarda kullanılmak üzere formüle edilmiş, yüksek kalite ve kaynama noktasına sahip, optimum performans gösteren, sentetik esaslı bir hidrolik fren sistemi sıvısıdır 13.
    DOT 4'ün bazı işlevleri:
    • Yüksek sıcaklıklarda itme görevini yerine getirme 1. Yüksek viskozite indeksi sayesinde, yüksek sıcaklıklarda bile fren sisteminin güvenli çalışmasını sağlar 1.
    • Oksidasyon direnci 1. Uzun servis ömrü sağlar 1.
    • Korozyon önleme 4. Fren sisteminin iç parçalarını pas ve korozyondan koruyarak uzun ömürlü olmasını sağlar 4.
    DOT 4, DOT 3 ile geriye dönük olarak uyumludur, ancak DOT 3'ün DOT 4 içeren bir sisteme eklenmesi önerilmez 3.
    DOT 4'ün kullanımı, aracın üreticisinin tavsiye ettiği fren hidroliği tipine bağlıdır 34.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    ATF yerine DOT 4 kullanılır mı?

    ATF (Otomatik Transmisyon Sıvısı) yerine DOT 4 kullanılabilir, ancak bu kullanım, aracın direksiyon sisteminin gereksinimlerine bağlıdır. DOT 4, fren hidroliği olarak kullanılır ve genellikle yüksek kaynama noktası ile daha yüksek ısılara dayanıklılık gösterir. Yanlış yağ kullanımı, direksiyon sisteminde hissizlik, yol izlerine ani dalmalar ve direksiyon kutusunda tıkırtı gibi sorunlara yol açabilir. Bu nedenle, direksiyon sistemi için doğru yağın kullanılması önemlidir. En doğru bilgi ve yönlendirme için bir uzmana danışılması önerilir.

    Bosch DOT 4 kaç yıl gider?

    Bosch DOT 4 fren hidrolik yağının ne kadar süre kullanılabileceği, kullanıldığı aracın özelliklerine bağlıdır: Önde disk fren ve arkada kampana fren olan araçlar için: DOT 4 fren hidroliğinin ömrü 18 ay veya 30.000 kilometredir. Tümü disk fren olan araçlar ile ABS bulunan araçlar için: DOT 4 fren hidroliğinin ömrü 18 ay veya 40.000 kilometredir. DOT 4 fren hidroliğinin kaynama noktası 200°C'nin altına inmeden, ortalama olarak 2 yılda bir veya her 40.000 kilometrede bir yenilenmesi önerilir. Fren hidroliğinin değişim süresi, kilometreden bağımsız olarak, hidroliğin kaynama noktası dikkate alınarak belirlenmelidir.

    DOT 4 ve ATF aynı mı?

    DOT 4 ve ATF (Otomatik Şanzıman Sıvısı) aynı değildir. DOT 4, fren sistemlerinde kullanılan bir hidrolik sıvıdır ve yüksek kaynama noktası ile nem emme özellikleri açısından ATF'den farklıdır. ATF, genellikle direksiyon sistemlerinde kullanılır ve farklı tiplerde olabilir. Özetle, DOT 4 fren hidroliği, ATF ise şanzıman veya direksiyon hidroliği olarak kullanılır.

    Dot 3 fren hidroliği ne işe yarar?

    DOT-3 fren hidroliği, fren ve debriyaj sistemlerinde kullanılan sentetik bir hidrolik sıvıdır. İşe yaradığı bazı alanlar: Yüksek performans: Aşırı sıcaklıklarda bile yüksek performans gösterir. Aşınma koruması: Aşınmaya karşı iyi koruma sağlar. Termal ve oksidasyon kararlılığı: Termal ve oksidasyon kararlılığı ile uzun servis ömrü sunar. Korozyon önleme: Korozyon dayanımı sağlar ve sıcaklığın yükselmesini önler. DOT-3 fren hidroliği, tüm otomobil ve motosikletlerin fren sistemlerinde güvenle kullanılabilir.

    Bosch DOT 4 ve DOT 5.1 aynı mı?

    Hayır, Bosch DOT 4 ve DOT 5.1 aynı değildir. Bosch, DOT 5.1 kategorisinde yer alan bir markadır. Bu iki fren sıvısı arasındaki temel fark, kaynama noktalarıdır. Ayrıca, DOT 5.1 silikon bazlıyken, DOT 4 ve DOT 5.1 glikol bazlıdır. Sonuç olarak, Bosch DOT 4 ve DOT 5.1 farklı özelliklere sahip fren sıvılarıdır.

    Dot 4 ve dot 5.1 arasındaki fark nedir?

    DOT 4 ve DOT 5.1 fren sıvıları arasındaki temel farklar şunlardır: - Kaynama Noktası: DOT 5.1, DOT 4'e göre daha yüksek bir kaynama noktasına sahiptir; 260°C'ye karşı 230°C. - Uyumluluk: DOT 5.1, çoğu modern fren sistemi ve hidrolik frenlerle uyumludur. - Kimyasal Yapı: DOT 5.1, silikon bazlıdır ve diğer fren sıvılarıyla karıştırılmamalıdır. Özetle, DOT 5.1 daha yüksek sıcaklıklarda daha güvenilir bir frenleme sağlarken, DOT 4 daha yaygın olarak bulunabilir ve daha uzun hizmet ömrüne sahiptir.

    Dot-4 ve Dot-3 aynı mı?

    Hayır, DOT-4 ve DOT-3 aynı değildir. DOT-3 ve DOT-4, fren sistemlerinde kullanılan iki farklı hidrolik sıvıdır. Başlıca farkları: Kaynama noktası: DOT-4, DOT-3'e göre daha yüksek bir kaynama noktasına sahiptir. Nem emme: DOT-4, DOT-3'e göre nemi daha yavaş emer. Uyumluluk: DOT-4, DOT-3 ile geriye dönük olarak uyumludur, ancak DOT-3'ün DOT-4 içeren bir sisteme eklenmesi önerilmez. Araç için en uygun fren sıvısını belirlemek için araç kullanım şekli, iklim koşulları ve araç üreticisinin tavsiyeleri dikkate alınmalıdır.