• Buradasın

    C180 rot mili kaç km'de değişir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    C180 model aracın rot milinin değişim süresi belirlenmiş bir periyodik kilometreye bağlı değildir 35. Rot mili, aracın kullanımı sırasında oluşan aşınma ve hasarlara göre değiştirilmelidir 13.
    Genellikle 50 bin kilometre civarında değiştirilmesi önerilen rot mili, engebeli ve çukurlu yollarda daha çabuk arıza yapabilir 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Rot başlarının ömrü ne kadardır?

    Rot başlarının ömrü normal şartlarda yaklaşık 5 yıldır. Ancak, aracın kötü yol koşullarında uzun süre kullanılması gibi faktörler rot başlarının daha çabuk yıpranmasına neden olabilir.

    Rot mili bozuksa ne olur?

    Rot mili (rot kolu) bozuksa aşağıdaki sorunlar ortaya çıkabilir: Direksiyon hareketlerinde boşluk hissi. Direksiyonun tekerleklere geç tepki vermesi. Kasis ve çukurlarda lıkırtı şeklinde ses yapması. Araç yolda kontrol dışı gezme yapabilir. Tek tarafta arıza olması durumunda bir yöne çekme görülebilir. Lastiklerin iç ya da dış kısımlarında aşınmalar. Rot mili bozuksa, aracın sürüş güvenliği riske girebilir ve diğer parçalara zarar verebilir.

    Rot milinin ömrü ne kadardır?

    Rot milinin (kolunun) ömrü yaklaşık olarak 50 bin kilometre olarak belirlenmiştir. Ancak, engebeli ve çukurlu yollarda kullanım, kasislerden sert geçme gibi durumlar rot milinin ömrünü daha kısa hale getirebilir.

    Rot ve rot mili aynı şey mi?

    Rot ve rot mili aynı şey değildir, ancak rot milinin bir parçası olabilir. Rot mili (rot kolu), direksiyon kutusu ile rot başını birbirine bağlayan, direksiyon sisteminden gelen dönme hareketini tekerleklere ileten mafsallı bir parçadır. Rot ise, aracın direksiyon kutusundan aldığı hareketi tekerleğe ileten, rot milinin ucunda bulunan bir mafsaldır.

    Rot ayarı kaç km'de bozulur?

    Rot ayarının bozulması için kesin bir kilometre aralığı vermek mümkün değildir, ancak standartta her 5 bin ile 10 bin km'de bir rot balans ayarının kontrol ettirilmesi önerilir. Ayrıca, kaza sonrası, lastik değişimi sonrasında veya ön takım parçalarında değişiklik yapıldığında da rot balans ayarının yapılması tavsiye edilir.