• Buradasın

    Bu sistemde kam mili VVT-i kontrol mekanizması tarafından motor devrine göre döndürülmektedir bu şekilde emme subapı açılma avansı artırılıp azaltılabilmektedir motor devri yükseldikçe sistem tarafından kam mili dönüş yönünde döndürülür emme subap açılma avansı arttığında emme subabı daha erken açılmakta ve silindir içerisine daha fazla karışım alınabilmektedir böylece s

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    VVT-i sisteminde, kam mili VVT-i kontrol mekanizması tarafından motor devrine göre döndürülerek emme supabı açılma avansı artırılıp azaltılabilir 24.
    Motor devri yükseldikçe, sistem kam milini dönüş yönünde döndürür ve emme supabı daha erken açılır 24. Bu sayede silindir içerisine daha fazla hava-yakıt karışımı veya hava alınabilir, motorun performansı artar 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Motorda emme sıkıştırma ateşleme egzoz zamanları nelerdir?

    Motorda emme, sıkıştırma, ateşleme (iş) ve egzoz zamanları, dört zamanlı motorların çalışma döngüsünü oluşturur. Emme zamanı: Piston aşağı hareket eder ve emme supabı açılır; hava-yakıt karışımı silindire dolar. Sıkıştırma zamanı: Piston yukarı hareket eder ve hava-yakıt karışımı sıkıştırılır; bu sırada hem emme hem de egzoz supapları kapalıdır. Ateşleme (iş) zamanı: Sıkıştırılan karışım, benzinli motorlarda buji ile, dizel motorlarda ise yüksek basınç ve sıcaklığın etkisiyle kendiliğinden tutuşur; oluşan yüksek basınç pistonu aşağı iter ve krank mili döndürülür. Egzoz zamanı: Piston yukarı hareket eder, egzoz supabı açılır ve yanma sonucu oluşan gazlar dışarı atılır. Bu dört zamanın tamamlanmasına bir çevrim denir ve krank mili iki tam tur döner.

    Subap ve avans ayarı aynı şey mi?

    Subap ve avans ayarı aynı şey değildir. Subap ayarı, içten yanmalı motorlarda emme ve egzoz subaplarının açılıp kapanma zamanlamasını düzenler. Avans ayarı ise buji kıvılcımının piston üst ölü noktaya (ÜÖN) ulaşmadan ne kadar önce ateşleyeceğini belirleyen zamanlamadır. Her iki ayar da motorun verimli çalışması için önemlidir, ancak farklı mekanizmaları ve işlevleri vardır.

    Değişken subap zamanlama mekanizmasının basamakları nelerdir?

    Değişken subap zamanlama mekanizmasının basamakları, kullanılan sisteme göre değişiklik gösterebilir. Honda'nın i-VTEC sistemi için basamaklar şu şekildedir: 1. kademe. 2. kademe. 3. kademe. 4. kademe. Toyota'nın VVT-i sistemi için basamaklar şu şekildedir: VVTL-i. Duble VVT-i. Valvematic. Değişken subap zamanlama mekanizmasının basamakları hakkında daha fazla bilgi için aşağıdaki kaynaklar incelenebilir: sekizsilindir.com; otopark.com; tr.m.wikipedia.org.

    Kam mili neden motor devrine bağlı olarak döndürülür?

    Kam mili, motor devrine bağlı olarak döndürülür çünkü supapların (subapların) zamanında açılıp kapanmasını sağlamak ve motorun düzgün çalışmasını temin etmek gerekir. Kam mili, krank milinden zincir, dişli sistemi veya kayış vasıtasıyla hız alır. Kam milinin motor devriyle doğru orantılı çalışması, motorun en üst düzeyde randımanını elde etmek ve düzenli çalışmasını sağlamak için hassas bir şekilde ayarlanmıştır.