• Buradasın

    Bu sistemde kam mili VVT-i kontrol mekanizması tarafından motor devrine göre döndürülmektedir bu şekilde emme subapı açılma avansı artırılıp azaltılabilmektedir motor devri yükseldikçe sistem tarafından kam mili dönüş yönünde döndürülür emme subap açılma avansı arttığında emme subabı daha erken açılmakta ve silindir içerisine daha fazla karışım alınabilmektedir böylece s

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    VVT-i sisteminde, kam mili VVT-i kontrol mekanizması tarafından motor devrine göre döndürülerek emme supabı açılma avansı artırılıp azaltılabilir 24.
    Motor devri yükseldikçe, sistem kam milini dönüş yönünde döndürür ve emme supabı daha erken açılır 24. Bu sayede silindir içerisine daha fazla hava-yakıt karışımı veya hava alınabilir, motorun performansı artar 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Subap ve avans ayarı aynı şey mi?

    Subap ayarı ve avans ayarı farklı kavramlardır. Subap ayarı, içten yanmalı motorlarda supapların doğru aralıklarda açılıp kapanmasını sağlamak için yapılan bir ayar işlemidir. Avans ayarı ise motorun silindirlerinde yakıt-hava karışımının doğru zamanda ateşlenmesi için yapılan bir ayarlamadır.

    Kam mili neden motor devrine bağlı olarak döndürülür?

    Kam mili, motor devrine bağlı olarak döndürülür çünkü motorun valflerini (supaplarını) kontrol eder ve bu kontrol, silindirlere hava-yakıt karışımının doğru zamanda girip çıkmasını sağlar. Kam mili, krank milinden aldığı hareketle döner ve bu dönme, valflerin açılıp kapanma zamanlamasını belirler.

    Değişken subap zamanlama mekanizmasının basamakları nelerdir?

    Değişken subap zamanlama mekanizmasının basamakları şunlardır: 1. Supap Zamanlamasının Belirlenmesi: Motor işletim sistemi, motorun devrine göre hangi supap zamanlamasının kullanılacağını belirler. 2. Zincir veya Kayış Ayarı: Kam mili ve krank mili üzerindeki zaman ayar işaretleri hizalanarak zincir veya triger kayışı takılır. 3. Gergi Ayarı: Zaman ayar zincirinin veya kayışının gerginliği ayarlanır. 4. Külbütörlerin Takılması: Külbütörler ve supaplar yerlerine takılır. 5. Yağ Basıncının Kullanımı: Bazı sistemlerde, değişken supap zamanlaması için motor yağı basıncı kullanılır; yağ, eksantrik milini hareket ettirir.

    Motorda emme sıkıştırma ateşleme egzoz zamanları nelerdir?

    Motorda emme, sıkıştırma, ateşleme ve egzoz zamanları, içten yanmalı motorların çalışma prensibinin dört aşamasıdır. Bu zamanlar şunlardır: 1. Emme Zamanı: Silindire yakıt-hava karışımı girer. 2. Sıkıştırma Zamanı: Yakıt-hava karışımı pistonla sıkıştırılır. 3. Ateşleme (İş) Zamanı: Yakıt-hava karışımı buji ile ateşlenir. 4. Egzoz Zamanı: Yanma sonucu oluşan pis gazlar egzozdan dışarı atılır.