• Buradasın

    Aks körüğü 46307716 nerede kullanılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    46307716 aks körüğü, genellikle Fiat Doblo, Fiorino, Palio, Punto gibi modellerde kullanılmaktadır 135.
    Ayrıca, Alfa Romeo Mito, BMW 3 (E90), 5 (E60), X3 (E83), Nissan Primera gibi farklı marka ve modellerde de kullanılabilir 5.
    Bu aks körüğü, aracın süspansiyon sisteminde yer alır ve titreşimleri emerek sürüş konforunu artırır 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Sol aks körüğü neden rulmanlı?

    Sol aks körüğü neden rulmanlı sorusuna yanıt bulunamadı. Ancak aks körüğü ile ilgili şu bilgilere ulaşılmıştır: Aks körüğü, araçlarda aksların ve CV (Constant Velocity) mafsallarının korunmasında kritik bir rol oynayan bir parçadır. Genellikle kauçuktan veya plastikten yapılmış bu körükler, aks mafsallarını dış etkenlerden (su, toz, kir gibi) koruyarak, yağın mafsallar içinde kalmasını sağlar. Aks körüğü zamanla yıpranabilir veya hasar görebilir. Aks körüğü yırtıldığı takdirde yağ kaçırır ve bu durumda aks mafsalı gres yağıyla yağlanır. Aks körüğü ile ilgili daha fazla bilgi için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: arabam.com; otorapor.com; otoyedekmarket.com.

    Aks ne anlama gelir?

    Aks, aracın tekerleklerini birbirine bağlayan ve motorun gücünü tekerleklere ileten temel mekanik bileşendir. Aksın diğer anlamları: Dingil. Mil. Şaft. Aks, aracın şasisi ile tekerlekler arasında köprü görevi görür ve aracın hareket etmesini, dönmesini ve dengede kalmasını sağlar.

    Aks körüğü bilyalı nasıl değiştirilir?

    Aks körüğü bilyalı nasıl değiştirilir sorusuna yanıt bulunamadı. Ancak, aks körüğü değişiminin genel aşamaları şu şekildedir: 1. Araç lifte kaldırılır veya kriko kullanılarak havaya kaldırılır. 2. Aks tekerlekler sökülür ve ardından aks tamamıyla çıkarılır. 3. Aks kontrolü yapılır ve hasarlı veya yırtık aks körüğü yerinden çıkarılır. 4. Yeni aks körüğü takılır ve aks tamamıyla yerine oturtulur. 5. Tekerlekler takılır ve araç tekrardan yere indirilir. 6. Aks körüğü testi yapılır ve kontrol edilir. Aks körüğü değişimi, profesyonel bir tamirci tarafından yapılmalıdır.

    Aks körüğü rulmanlı ne işe yarar?

    Aks körüğü, aks mafsallarını toz, kir ve sudan koruyarak gres yağının mafsallar içinde kalmasını sağlar. Aks körüğünün temel işlevleri: Koruma: Su, toz ve diğer yabancı maddelerin mafsal içine girmesini engelleyerek aşınma ve paslanmayı önler. Yağ kaçağını önleme: Mafsalların yağlanmasını ve korunmasını sağlar. Sürüş konforu ve güvenliği: Aks mafsallarının düzgün çalışmasını sağlayarak aracın sürüş konforunu ve güvenliğini artırır. Aks körüğü yırtıldığında aksın iç bileşenleri kir ve suya maruz kalabilir, bu durumda aks mafsalının gres yağıyla yağlanması ve körüğün değiştirilmesi gerekir.

    Arka aks ne işe yarar?

    Arka aksın temel işlevleri: Torku tekerleklere iletmek. Araç dengesini sağlamak. Yükü dengelemek. Arka aks, aracın çekiş sistemine göre farklı görevler üstlenebilir: Önden çekişli araçlarda: Aracın ekstra denge ve stabilizasyonunu sağlar. Arkadan itişli araçlarda: Gücü tahrik miline aktarır.

    Citroen c3 aks körüğü nasıl değiştirilir?

    Citroen C3 aks körüğünün nasıl değiştirileceğine dair bilgi bulunamadı. Ancak, aks körüğü değişiminin genel olarak şu adımları içerdiği bilinmektedir: 1. Araç lifte kaldırılır veya kriko kullanılarak havaya kaldırılır. 2. Aks tekerlekleri sökülür ve ardından aks tamamen çıkarılır. 3. Hasarlı veya yırtık aks körüğü yerinden çıkarılır. 4. Yeni aks körüğü takılır ve aks yerine oturtulur. 5. Tekerlekler takılır ve araç tekrar yere indirilir. 6. Aks körüğü testi yapılır ve kontrol edilir. Aks körüğü değişimi, uzman kişiler tarafından yapılması gereken hassas bir işlemdir.

    Aks nedir ne işe yarar?

    Aks, aracın tekerleklerini birbirine bağlayan ve motorun gücünü tekerleklere ileten temel mekanik bileşendir. Aksın temel işlevleri: Tork iletimi: Motorun ürettiği dönme enerjisini diferansiyel üzerinden tekerleklere aktararak aracın hareket etmesini sağlar. Yük dağılımı: Aracın ağırlığını dengeli dağıtarak süspansiyon sisteminin verimli çalışmasına olanak tanır. Stabilite: Direksiyon kontrolünü destekleyerek aracın her türlü yol koşulunda ilerlemesini sağlar. Dayanıklılık: Kaza anında şasiye destek sağlayarak yapısal bütünlüğün korunmasına yardımcı olur. Araçlarda ön aks ve arka aks olmak üzere iki ana yapı bulunur.