Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Reklam jenerikleri, izleyicinin reklamları ve program akışını ayırt etmesini sağlamak ve hedef kitleye ulaşmak amacıyla yapılır 12.
Reklam jeneriklerinin yapılma sebeplerinden bazıları şunlardır:
- Marka bilinirliği: Televizyon, radyo ve kitle iletişim araçlarında yayınlanan reklam jenerikleri, markanın veya ürünün bilinirliğini artırır 14.
- Tanıtım: Jenerikler, ürün veya hizmetin tanıtılmasını ve pazarlanmasını sağlar 5.
- Farkındalık: Farklı ve dikkat çekici müzik, ses ve efektlerle hazırlanan jenerikler, izleyicinin dikkatini çeker 2.
- Yasal zorunluluk: Görsel ve işitsel olarak ayrımı fark edilecek şekilde düzenlenen jenerikler, yasal bir zorunluluktur 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: