• Buradasın

    ATL reklam ne demek?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    ATL reklam, "Above The Line Marketing" ifadesinin kısaltmasıdır ve Türkçe'de "Çizgi Üstü Pazarlama" anlamına gelir 12.
    ATL reklamın özellikleri:
    • Geniş kitlelere ulaşma: Televizyon, radyo, gazete, dergi gibi kitle iletişim araçları kullanılarak çok geniş bir kitleye hitap edilir 13.
    • Marka bilinirliği: Marka bilinirliği oluşturmayı ve pazarlanan ögenin zihinlerde yer etmesini sağlar 23.
    • Dönüşüme değil bilgiye odaklanma: Dönüşümlere daha az önem verilir, amaç bilgi vermektir 12.
    • Yüksek bütçe: Genellikle büyük bütçeler gerektirir 23.
    ATL reklam örnekleri arasında televizyon reklamları, sinema reklamları, radyo reklamları, gazete ve dergi reklamları yer alır 123.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Reklam nedir kısaca tanımı?

    Reklam, "insanları gönüllü olarak belli bir davranışta bulunmaya ikna etmek, belirli bir düşünceye yöneltmek, dikkatlerini bir ürüne, hizmete, fikir ve kuruluşa çekmeye çalışmak, onunla ilgili bilgi vermek, ona ilişkin görüş ve tutumlarını değiştirmelerini veya belirli bir görüşü ya da tutumu benimsemelerini sağlamak amacıyla oluşturulan; iletişim araçlarından yer ya da süre satın almak yoluyla sergilenen ya da başka biçimlerde çoğaltılıp dağıtılan ve bir ücret karşılığı oluşturulduğu belli olan (diğer bir deyimle parasal destek sağlayan kişi ya da kuruluşların kimliği açık olan) 'duyuru'dur. Daha sade bir ifadeyle reklam, bir ürün, hizmet ya da fikir hakkında potansiyel alıcılara veya tüketicilere bilgi aktarma yöntemidir.

    Reklam ve örtülü reklam arasındaki fark nedir?

    Reklam ve örtülü reklam arasındaki temel fark, reklamın açıkça belirtilip belirtilmemesidir. Reklam: Ticari amaçla yapılan, ürün veya hizmetlerin tanıtımını içeren, izleyiciye doğrudan tanıtım yapma amacı güden ve reklam olduğu açıkça belirtilen duyurudur. Örtülü Reklam: Reklam olduğu açıkça belirtilmeksizin, yazı, haber, yayın ve programlarda mal veya hizmetlere ilişkin isim, marka, logo veya diğer ayırt edici şekil veya ifadelerle yapılan tanıtım faaliyetidir. Örtülü reklamlar, tüketicilerin farkında olmadan bir ürünü veya markayı tercih etmelerine yönelik olarak hazırlanır ve yasal düzenlemelere tabidir.