• Buradasın

    Orta oyununda Kavuklu ve Pişekar'ın müziği nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Orta oyununda Kavuklu ve Pişekar'ın müziği, zurna ve çifte-nâra gibi nefesli ve vurmalı çalgılardan oluşur 14.
    Zurna, orta oyununda "papara" olarak adlandırılır ve genellikle iki karış boyunda, keskin sesli bir çalgıdır 2.

    Konuyla ilgili materyaller

    Kavuklu ve Pişekâr kimdir?

    Kavuklu ve Pişekâr, Türk halk tiyatrosu olan orta oyununun ana karakterleridir. Kavuklu: Orta oyunundaki asıl komik karakterdir. Ağzına geleni söyler ve bunu yaparken çok düşünmez. Yalancı değildir ve yalanı sevmez. Lafını dolaştırmadan olduğu gibi söyler. Pişekâr: Herkesin huyuna göre konuşmasını ve yüze gülmesini bilen, içten pazarlıklı bir karakterdir. Arabulucu olup kavgaları yatıştırır, dargınları buluşturur. Ölçülü ve ağırbaşlıdır. Her kalıba girebilir ve işine gelince dilini tutmasını bilir. Kavuklu, Karagöz oyunundaki Karagöz’ün, Pişekâr ise Hacivat’ın karşılığıdır.

    Pişekar kimdir?

    Pişekar, orta oyununda Kavuklu ile karşılıklı konuşarak oyunu başlatan kimse olarak tanımlanır.

    Orta oyunda Pişekar ve Kavuklu dışında kalan tiplere ne ad verilir?

    Orta oyunda Pişekâr ve Kavuklu dışında kalan tiplere "zenneler", "şive farklılığı gösteren tipler", "kusurlu tipler", "kabadayılar", "eğlendiriciler" ve "olağanüstü varlıklar" gibi isimler verilebilir. Zenne: Kadın rollerini oynayan erkek oyuncular. Şive farklılığı gösteren tipler: Arap, Acem, Kastamonulu, Kayserili, Kürt, Frenk, Laz gibi farklı yörelerden ve uluslardan karakterler. Kusurlu tipler: Cüce, kambur, kör gibi fiziksel veya zihinsel kusurları olan karakterler. Kabadayılar: Tuzsuz, Matiz, Sarhoş, Külhanbeyi ve Efe gibi kabadayı rolleri. Eğlendiriciler: Köçek, Çengi, Kantocu, Hokkabaz, Canbaz gibi oyunu eğlenceli hale getiren karakterler. Olağanüstü varlıklar: Büyücü, Cazular, Cinler gibi fantastik karakterler.

    Pişekarın özellikleri nelerdir?

    Pişekârın bazı özellikleri: İçten pazarlıklı ve arabulucu: Kavgaları yatıştırır, dargınların arasını bulur. Ölçülü ve ağırbaşlı: Kusurları gördüğünde dilini tutar. Elit bir dil kullanır: Saray ağzını ve Farsça sözcüklerle bezenmiş bir dil konuşur. Her kalıba girer: Nabza göre şerbet verir ve işine geldiğinde dilini tutmasını bilir. Oyunun anlatıcısı: Oyunun komik tipi Kavuklu iken, Pişekâr aynı zamanda oyunun anlatıcısı işlevini görür. Şakşak taşır: Elindeki şakşak, onun Efendi olduğunu belirtir ve oyunu yönetme, oyunculara işlerini bildirme gibi işlevleri vardır. Eğitim görmüş: Arapça ve Farsça bilir. Profesyonel: Osmanlı döneminde tiyatro ve sahne sanatlarıyla ilgilenen bir terim olup, bir tür ustalık ve profesyonellik sembolüdür.