Kahramanın 12 aşaması, Joseph Campbell'ın "Kahramanın Sonsuz Yolculuğu" modelinden türetilmiştir ve Christopher Vogler tarafından geliştirilmiştir. Bu aşamalar şunlardır: 1. Sıradan Dünya: Kahramanın günlük hayatı ve rutinleri anlatılır. 2. Maceraya Çağrı: Kahraman, bir sorunla veya meydan okumayla karşılaşır. 3. Çağrının Reddi: Kahraman, başlangıçta korktuğu veya konfor alanından çıkmak istemediği için macerayı reddeder. 4. Mentor ile Tanışma: Kahraman, ona tavsiyede bulunabilecek bir rehberle karşılaşır. 5. İlk Eşiği Geçiş: Kahraman, sıradan dünyasını terk eder ve maceraya atılır. 6. Testler, Dostlar, Düşmanlar: Kahraman, yeni dünyanın kurallarını öğrenir ve çeşitli sınavlardan geçer. 7. Mağaranın Derinliklerine Yaklaşmak: Kahraman, en tehlikeli yere yaklaşır. 8. Çile: Kahraman, ölümle burun buruna geldiği en dip noktayı yaşar. 9. Ödül: Kahraman, ölümden kurtulduktan sonra ödülünü kazanır. 10. Geri Dönüş Yolu: Kahraman, hala yeni dünyanın sınırlarındadır ve sınavlara devam eder. 11. Diriliş: Kahraman, son bir sınavla karşılaşır ve yeniden doğar. 12. İksirle Dönüş: Kahraman, sıradan dünyasına, olağanüstü dünyadan getirdiği bir hazine veya deneyimle döner.