• Buradasın

    Atatürk'ün müziğe verdiği önem nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Mustafa Kemal Atatürk, müziğe büyük önem vermiş ve müziğin ulusal kimliklerin korunmasında ve tanıtılmasında etkin bir araç olduğunu düşünmüştür 13.
    Atatürk'ün müziğe verdiği önemin bazı örnekleri şunlardır:
    • Musiki kurumlarının kurulması: Ankara'da Musiki Muallim Mektebi (1924), İstanbul Belediye Konservatuvarı (1926), Ankara Devlet Konservatuvarı (1936) gibi önemli müzik kurumlarının kurulmasını sağlamıştır 13.
    • Batı müziği ile ilgili çalışmalar: Muzıka-ı Hümayun'un Ankara'ya taşınarak Riyaset-i Musiki Heyeti adını almasını sağlamış (1924), İstanbul Darülelhan'ın Şark Musikisi Şubesi'ni kapatmış ve okulun adını İstanbul Konservatuvarı olarak değiştirmiştir (1926) 25.
    • Türk halk müziğinin derlenmesi: Türk halk ezgilerinin derlenmesi ve kompozitörler tarafından işlenmesine önem vermiştir 35.
    • Opera ve batı ezgilerine ilgi: Opera sanatına özel bir ilgi duymuş ve batı ezgilerini sevdiğini göstermiştir 2.
    • Söylemleri: "Hayatta müzik gerekli değildir. Çünkü hayat müziktir. Müzikle ilgisi olmayan varlıklar insan değildir" gibi ifadelerle müziğin yaşamdaki yerini vurgulamıştır 15.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Atatürk'ün milli eğitime verdiği önem nedir?

    Atatürk'ün milli eğitime verdiği önemin bazı nedenleri ve sonuçları şu şekildedir: Nedenleri: Atatürk, iyi eğitim görmüş, bilinçli bir toplumun varlığını, yeni inkılapların ve cumhuriyet yönetiminin yerleşmesi ve yaşamasının ön şartı olarak görmüştür. Osmanlı Devleti'nin yıkılmasında eğitimin milli karakterden yoksun oluşunun önemli bir rolü olduğuna inanmıştır. Bir milletin hayat mücadelesinde, maddi ve manevi bütün güçlerin artırabilmesi, milli eğitimde yüksek bir düzeye erişmesi ile mümkün olduğunu düşünmüştür. Sonuçları: Atatürk, eğitim sisteminin ülkemizin ihtiyaçlarına ve çağın gereklerine uygun olarak yeni baştan kurulmasını ve bu eğitimin aynı zamanda toplumun bütün kesimlerine yaygınlaştırılmasını gerekli görmüştür. 1924’te Tevhid-i Tedrisat yasasının çıkarılmasını sağlayarak eğitimde birliği sağlamıştır. 1 Kasım 1928’de Yeni Türk Alfabesi'nin uygulamaya konmasıyla eğitimi milli hale getirip yaygınlaştırmıştır. Türk Dil Kurumu ve Türk Tarih Kurumu'nun kurulmasını sağlayarak dil, tarih ve kültürün milli olmasına katkı sağlamıştır. 15 Temmuz 1921’de I. Maarif Kongresi’ni toplayarak eğitim sorunlarına çözüm aramıştır. 1 Mart 1922’de TBMM’de yaptığı konuşmada eğitimin hükümetin en verimli ve en mühim görevi olduğunu belirtmiştir. 27 Ekim 1922 günü yaptığı konuşmada, eğitimin temel görevinin devletin varlığını sürdürmek olduğunu vurgulamıştır.

    Atatürk'ün sanata ve sanatçıya verdiği önem nedir?

    Atatürk'ün sanata ve sanatçıya verdiği önem şu şekilde özetlenebilir: Sanatın Toplumsal Rolü: Atatürk, sanatın toplumun aydınlanmasında ve modernleşmesinde kilit bir rol oynadığına inanmıştır. Sanat Kurumlarının Kuruluşu: Cumhuriyetin ilanından sonra, sanatın gelişmesi için Güzel Sanatlar Akademisi, Ankara Devlet Konservatuarı ve Devlet Opera ve Balesi gibi kurumlar kurulmuştur. Sanatçılara Destek: Atatürk, sanatçıları teşvik etmiş, eğitim almaları için yurtdışına göndermiştir. Yasal Düzenlemeler: Sanatın her dalında gelişimi teşvik etmek amacıyla yasal düzenlemeler yapılmıştır. Sanat Eserlerine İlgi: Atatürk, sanat eserlerine büyük değer vermiş, onların korunması ve toplumun sanatla buluşturulması için müzelerin kurulmasını teşvik etmiştir.

    Atatürkün sevdiği türküler nelerdir?

    Mustafa Kemal Atatürk'ün sevdiği bazı türküler: Yanık Ömer. Kırmızı Gülün Âlı Var. Çökertmeden Çıktım da Halilim. Alişimin Kaşları Kara. İzmir’in Kavakları. Vardar Ovası. Yemen Türküsü (Havada Bulut Yok). Manastır Türküsü. Atatürk'ün sevdiği türküler ve şarkılar hakkında daha fazla bilgi için "Atatürk'ün Sevdiği Şarkılar" adlı albüm incelenebilir.

    Atatürk'ün az bilinen özellikleri nelerdir?

    Atatürk'ün az bilinen özelliklerinden bazıları şunlardır: Kuru fasulye ve pilav sevgisi: Manastır Askeri Lisesi'nde en sık çıkan yemek olan kuru fasulye ve pilavı ömrü boyunca sevmiştir. Hayvan sevgisi: Atlardan sonra en sevdiği hayvan köpekti; "Foks" adını verdiği köpeği ile yakından ilgilenirdi. Dünya turu hayali: En büyük hayallerinden biri, Türk dili ve tarihi üzerine çalışmalarını genişletmek için bir dünya turuna çıkmaktı. Başucu kitabı: Reşat Nuri Güntekin'in "Çalıkuşu" romanını yanından ayırmazdı. Simetri takıntısı: Evinde ve konuk olduğu yerlerde eğri duran eşyaları düzeltmeden rahat edemezdi. Kendi kendine tıraş olmaması: Sabahları kendi kendine tıraş olmazdı, özel berberini yanında bulundururdu. Kan görmeye dayanamaması: Savaş meydanları dışında kan görünce fenalaşırdı. Yabancı dile merakı: Askeri lisede öğrenmeye başladığı Fransızcayı geliştirmiş, ayrıca İngilizceyi de öğrenmiştir. Sportmen kişiliği: Her gün at biner, yüzmeye gider ve bilardo oynardı.

    Atatürk'ün sevdiği müzik aleti nedir?

    Mustafa Kemal Atatürk'ün sevdiği müzik aleti hakkında kesin bir bilgi bulunmamaktadır. Ancak, Atatürk'ün hem alafranga hem de alaturka müziği sevdiği bilinmektedir. Alaturka müzik bağlamında, Atatürk'ün özellikle klasik Türk müziği makamlarından olan Rast, Mahur, Hüzzam, Segah ve Bestenigar'ı sevdiği belirtilmiştir. Alfranca müzik konusunda ise, Atatürk'ün bazı batı müziği parçalarını bizzat takip ettiği ve hatta çalınıp bittikten sonra tekrarlanmasını istediği belirtilmiştir.

    Atatürk'ün müzikle ilgili sözü nedir?

    Atatürk'ün müzikle ilgili bazı sözleri: "Hayatta müzik lazım değildir. Çünkü hayat müziktir. Müzikle ilgisi olmayan varlıklar insan değildir. Eğer söz konusu olan hayat insan hayatı ise, müzik mutlaka vardır. Müziksiz hayat zaten mevcut olmaz. Müzik hayatın neşesi, ruhu, sevinci ve her şeyidir". "Bir ulusun yeni değişikliğine ölçü, musikide değişikliği alabilmesi, kavrayabilmesidir". "Her milletin kendisine özgü gelenekleri, kendine göre milli özellikleri vardır. Hiçbir millet aynen diğer bir milletin taklitçisi olmamalıdır. Milli müziğimizi modern teknik içinde yükseltme çalışmalarına daha çok emek verilecektir". "Arkadaşlar, güzel sanatların hepsinde, ulus gençliğinin ne türlü ilerletilmesini istediğinizi bilirim. Bu yapılmaktadır. Ancak bunda en çabuk, en önde götürülmesi gerekli olan Türk musikisidir".

    Atatürk'ün milli kültürle ilgili görüşleri nelerdir?

    Atatürk'ün milli kültürle ilgili bazı görüşleri: Kültür tanımı: Atatürk'e göre kültür, "bir insan topluluğunun; devlet hayatında, fikir hayatında, yani ilimde, içtimaiyatta ve güzel sanatlarda, iktisadi hayatta yapabildiği şeylerin bileşkesidir". Milli kültürün önemi: Atatürk, milli kültürü Türkiye Cumhuriyeti'nin temel direği olarak kabul etmiştir. Kendine özgü değerlerin korunması: Atatürk, milli kültürde kendine ait özel çizgilerin silinmemesi gerektiğini, körü körüne taklitçiliğe sapmaktan kaçınılması gerektiğini belirtmiştir. Eğitim ve kültür ilişkisi: Milli bir eğitim programından bahsederken, milli ahlak ve tarihle uyumlu bir kültür anlayışının genç nesillere öğretilmesini istemiştir. Kültürün dinamizmi: Atatürk, milli kültürün temel dayanaklarını oluşturan vasıfların gelişkenlik ve dinamiklik özelliğini geçerli saymıştır.