• Buradasın

    Yürütmeyi durdurma kararı en geç ne zaman verilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    İdare Mahkemeleri ve Vergi Mahkemeleri, yürütmenin durdurulması taleplerini en geç 30 gün içinde karara bağlamak zorundadır 5. Danıştay ve Bölge İdare Mahkemeleri de yürütmenin durdurulması taleplerini 30 gün içinde sonuçlandırmalıdır 5.
    Ancak, mahkemenin iş yükü, davanın karmaşıklığı ve idarenin savunma süresi gibi faktörler bu süreleri etkileyebilir 5. Yoğun mahkemelerde karar süreleri 60-90 güne kadar uzayabilir 5.
    Acil ve telafisi imkânsız zarar doğurabilecek durumlarda, mahkeme davalı idarenin savunmasını almadan da yürütmenin durdurulması kararı verebilir 5.
    Yürütmeyi durdurma kararı, başvurunun mahkemeye sunulmasının ardından genellikle kısa bir süre içinde verilebilir 4. Ancak, bu süre, yargı yoğunluğu ve dosyanın karmaşıklığına bağlı olarak değişkenlik gösterebilir 4.
    Daha fazla bilgi için bir avukata danışılması önerilir.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Geçici durdurma kararı kaç gün uzatılabilir?

    Geçici durdurma kararının kaç gün uzatılabileceğine dair bilgi bulunamadı. Ancak, yürütmenin durdurulması kararının genel olarak 30 gün içinde uygulanması gerektiği bilinmektedir. Acil ve telafisi imkânsız zarar doğurabilecek hallerde, mahkeme davalı idarenin savunmasını almadan da yürütmenin durdurulması kararı verebilir. Yürütmenin durdurulması kararına itiraz süresi ise 7 gündür. Sürelerin, davanın koşullarına ve mahkemenin iş yüküne göre değişebileceği unutulmamalıdır.

    Mahkeme yürütmeyi durdurma kararı verirse ne olur?

    Mahkeme yürütmeyi durdurma kararı verdiğinde şu sonuçlar ortaya çıkar: 1. İdari İşlemin Uygulanması Durdurulur: Yürütmenin durdurulması kararı, idari işlemin dava sonuçlanıncaya kadar uygulanmasını askıya alır. 2. İdare Karara Uymak Zorundadır: İdare, bu karara uymak zorundadır; aksi halde hukuka aykırı bir işlem yapmış olur. 3. Telafisi Güç Zararlar Önlenmiş Olur: Karar, telafisi güç veya imkânsız zararların doğmasını önlemek amacıyla verilir. 4. Karar Geçici Niteliktedir: Yürütmenin durdurulması kararı, nihai bir karar değil, ara karar statüsündedir. 5. İtiraz Yolu Açıktır: Karara karşı itiraz edilebilir ve üst mahkeme tarafından yeniden değerlendirilebilir.

    Mahkemeden yürütmeyi durdurmaya itiraz edilirse ne olur?

    Mahkemeden yürütmeyi durdurmaya itiraz edilirse, üst mahkeme tarafından itiraz yeniden değerlendirilir. İtiraz süreci şu şekilde işler: 1. İtiraz Süresi: İtiraz, kararın taraflara tebliğ edilmesinden itibaren 7 gün içinde yapılmalıdır. 2. İtiraz Mercii: İtiraz, kararı veren mahkemenin bir üst yargı merciine, genellikle bölge idare mahkemesine yapılır. 3. Karar: Üst mahkeme, yürütmeyi durdurma kararını inceleyerek kabul edebilir, reddedebilir veya kararı değiştirebilir. Eğer itiraz kabul edilirse, yürütmeyi durdurma kararı iptal edilir ve idari işlem uygulanabilir hale gelir.

    Kesinleşmeden icraya konulamayacak kararlar nelerdir?

    Kesinleşmeden icraya konulamayacak kararlar şunlardır: Taşınmaz mala ve taşınmaz mal üzerindeki ayni haklara ilişkin kararlar. Aile ve kişiler hukukuna ilişkin kararlar. Ceza mahkûmiyeti hükümleri. Hizmet tespit davalarında verilen kararlar. Menfi tespit ve istirdat davalarına ilişkin kararlar. Yabancı mahkeme ilamlarının tenfizi hakkındaki kararlar. Sayıştay kararları. İdare aleyhine açılan haciz veya ihtiyati haciz uygulamaları ile ilgili davalarda verilen kararlar. İstisnalar: Nafaka davaları. Kira tespit ve tahliye davaları.

    Durdurma kararından itibaren 7 gün içinde itiraz edilmezse ne olur?

    Yürütmenin durdurulması kararına itiraz edilmezse, karar kesinleşir. İdari Yargılama Usulü Kanunu (İYUK) madde 27/7'ye göre, yürütmenin durdurulmasına itiraz, kararın tebliğinden itibaren 7 gün içinde bir defaya mahsus olarak yapılabilir.

    Yürütmenin durdurulması hangi hallerde istenebilir?

    Yürütmenin durdurulması, idari işlemlerin iptali için açılan davalarda, aşağıdaki şartların sağlanması durumunda istenebilir: İdari işlemin uygulanması halinde telafisi güç veya imkânsız zararların doğması. İdari işlemin açıkça hukuka aykırı olması. Bu iki şartın birlikte gerçekleşmesi gereklidir. Yürütmenin durdurulması talebi olmadan bu karar verilemez. Ayrıca, uygulanmakla etkisi tükenecek olan idari işlemler hakkında, idarenin savunması alınmadan da yürütmenin durdurulması kararı verilebilir. Kamu görevlileri hakkında tesis edilen bazı idari işlemler (atama, naklen atama, görev ve unvan değişikliği, geçici veya sürekli görevlendirmeler) için yürütmenin durdurulması kararı verilemez. Yürütmenin durdurulması kararı, mahkeme tarafından verilmedikçe uygulanmaz ve dava sonuçlanıncaya kadar devam eder.

    Vergi borcuna yürütmeyi durdurma kararı alınırsa ne olur?

    Vergi borcuna yürütmeyi durdurma kararı alınması durumunda vergi tahsilatı durur ve dava sonuçlanana kadar idari işlem askıya alınır. Bu kararın sonuçları şunlardır: - Telafisi güç zararların önlenmesi: Karar sayesinde, işlem uygulanmadığı için mağduriyetler önceden engellenmiş olur. - Kararın geçmişe dönük etkisi: Yargılama sonucunda iptal kararı verilirse, yükümlünün vergi borcu hiç doğmamış gibi kabul edilir. - İdari sorumluluk: Karara uyulmaması durumunda, idari işlemi uygulayan yetkililer hakkında hukuki ve cezai sorumluluk doğar. Yürütmeyi durdurma kararı, mahkeme tarafından verildiği andan itibaren derhal uygulanması gereken bağlayıcı bir karardır.