Hesap işletim ücretine itiraz etmek için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Bankaya başvuru: Hesap işletim ücretinin kesildiğini gösteren dekontlarla birlikte, ücretin iadesini talep eden bir dilekçe, bankanın genel müdürlüğüne hitaben yazılmalı ve iadeli taahhütlü posta ile gönderilmelidir. 2. Olumsuz yanıt durumunda: Banka 1 ay içinde cevap vermezse veya olumsuz yanıt verirse, Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurulmalıdır. 3. Tüketici Hakem Heyeti başvurusu: Başvuru formunda, hesap işletim ücretlerinin kesildiğini gösteren dekontlar, dilekçe ve bankanın cevabı eklenmelidir. 4. Yasal süreç: Tüketici Hakem Heyeti talebi reddederse, Tüketici Mahkemelerinde dava açma hakkı doğar. Hesap işletim ücreti iadesi, son 10 yıl içindeki kesintiler için talep edilebilir. Bu süreçte bir avukattan destek alınması önerilir.