• Buradasın

    Vekalette adres bildirilmezse ne olur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Vekalette adres bildirilmemesi durumunda, vekaletnamenin geçerliliği etkilenmez ve vekil, belirtilen işlemleri gerçekleştirmeye devam edebilir 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Adres bildiriminde bulunmanız gerekmektedir ne demek?

    "Adres bildiriminde bulunmanız gerekmektedir" ifadesi, 5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu gereği, kişilerin yerleşim yeri adreslerini ve varsa diğer adreslerini Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğüne bildirmeleri gerektiğini ifade eder. Bu bildirim, hem Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları hem de Türkiye'de yaşayan yabancılar için zorunludur. Adres bildirimi, nüfus müdürlüklerine, e-Devlet üzerinden veya hizmet alımı ile ilgili başvuru sırasında Bakanlıkça belirlenen adrese dayalı hizmet sunan kuruluşlara yapılabilir.

    Vekalet vermek için ne gerekli?

    Vekalet vermek için gerekli belgeler şunlardır: Kimlik belgesi. Vekalet verilecek kişinin kimlik bilgileri. Fotoğraf. İşlem türüne göre ek belgeler. Vekaletname, noter huzurunda düzenlenir. Yurt dışında bulunan kişiler, vekaletnameyi konsolosluklar aracılığıyla çıkarabilirler.

    Vekaletnamenin geçerli olup olmadığı nasıl anlaşılır?

    Vekaletnamenin geçerli olup olmadığını anlamak için aşağıdaki yöntemler kullanılabilir: e-Devlet üzerinden sorgulama: Noterliklerde ve konsolosluklarda verilmiş vekaletnamelerin işlem bilgilerine, "e-Devlet Kapısı" üzerinden sunulan "Kişi Vekaletnameleri Sorgulama" hizmeti ile ulaşılabilir. Notere başvuru: Vekaletnameyi veren kişi, notere giderek iptal veya geçerlilik durumu hakkında bilgi alabilir. Ayrıca, vekaletnamenin geçerlilik süresi, vekaletnamenin düzenlendiği tarihte belirtilen süreye ve vekaletnamede belirtilen özel şartlara bağlıdır.