• Buradasın

    UYAP başvuru dilekçesi nereden alınır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    UYAP başvuru dilekçesi, kurum.uyap.gov.tr adresinden elektronik veya mobil imza ile giriş yapılarak alınabilir 12.
    Ayrıca, aşağıdaki sitelerden dilekçe örneklerine ulaşılabilir:
    • kurum.uyap.gov.tr adresinde "Kamu Kurumu Başvuru Dilekçesi" ve "Özel Şirket Başvuru Dilekçesi" örnekleri bulunmaktadır 1.
    • kutelhukuk.com sitesinde "Uyap Kurum Portal Başvuru Talep Dilekçesi" örneği mevcuttur 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Bölge kurullarına başvuru nasıl yapılır UYAP?

    UYAP üzerinden bölge kurullarına başvuru yapmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Bilirkişi Portalına Kayıt: Görev yapılan yerdeki bilirkişilik bölge kuruluna veya Bilirkişi Portal üzerinden kayıt yaptırılmalıdır. 2. Başvuru Belgelerinin Hazırlanması: Başvuru sırasında gerekli belgeler hazırlanmalıdır. Bu belgeler arasında kimlik bilgileri, uzmanlık alanını gösteren diploma veya belgeler, meslek kuruluşuna üyelik belgesi ve bilirkişilik temel eğitimini tamamladığını gösteren belge yer alır. 3. Başvuru Şekli: Başvurular, her yıl Adalet Bakanlığı tarafından belirlenen başvuru tarihleri arasında, bilirkisi.uyap.gov.tr adresinden elektronik imza (e-imza) veya mobil imza (m-imza) kullanılarak yapılabilir. 4. Şahsen Başvuru: Ayrıca, başvuru formu ve gerekli belgelerle birlikte ilgili bölge kuruluna veya adli/idari yargı ilk derece mahkemesi adalet komisyonuna şahsen başvuru yapılabilir. Birden fazla bölge kurulu listesine kayıt olmak üzere başvuruda bulunulamaz.

    Vekalet sunma ve UYAP kaydı dilekçesi nereye gönderilir?

    Vekalet sunma ve UYAP kaydı dilekçesi, ilgili mahkemenin hukuk veya ceza ön bürosuna sunulur. Örnek bir dilekçe şu şekilde olabilir: > "MERSİN 14.ASLİYE CEZA MAHKEMESİNE DOSYA NO : DAVACI : VEKİLİ : Av. xx xxx DAVALI : VEKİLİ : DİLEKÇE KONUSU : Mahkemenizde bulunan kovuşturma dosyasına vekil olarak atandığımızı gösterir vekaletname aslının sunulması ve kabulü, ayrıca dosyadan bir suret fotokopi talebi hakkındadır. AÇIKLAMALAR : Dilekçe ekinde sunmuş olduğumuz vekaletnameyi yukarıda dosya numarası yazılı soruşturma dosyasına sunuyoruz. Vekaletname ile birlikte; -Dosyaya vekil olarak kaydımızın yapılmasını, -Kayda müteakip yapılacak tebligatların tarafımıza yapılmasını, -UYAP sisteminde ki evraklara ulaşabilmemiz için erişim verilmesini, -Ayrıca dosyadan bir suret fotokopinin tarafımıza verilmesini arz ve talep ederim. 24.07.2023 EKLER :1-) Noter onaylı vekaletname Sanık Vekili Av. xx xx". Dilekçenin ekine vekaletnamenin aslı veya aslı gibidir örneği eklenmelidir.

    UYAP Kurum Portal başvuru dilekçesi nereye gönderilir?

    UYAP Kurum Portal başvuru dilekçesi, Adalet Bakanlığı Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığına gönderilmelidir. Başvuru sırasında dikkat edilmesi gereken hususlar şunlardır: Başvuru, elektronik veya mobil imza ile sisteme giriş yapılarak gönderilmelidir. Başvurunun, sözleşme imzalamaya yetkili kamu kurum veya şirket yetkilisi tarafından yapılması gerekmektedir. Dilekçe ve sözleşmenin elektronik veya mobil imzalı, diğer evrakların ise okunaklı taranmış hallerinin hazır olması gerekmektedir. Başvuru işlemleri sonrasında sistem, yapılan bilgilendirmedeki hesap numarasına ücretin yatırılmasını takiben ertesi gün kullanıma açılacaktır.

    UYAP üzerinden hangi mahkemelere başvurulur?

    UYAP (Ulusal Yargı Ağı Bilişim Sistemi) üzerinden tüm adli ve idari mahkemeler ile icra dairelerine başvurulabilir. Bazı dava türleri: hukuk mahkemesi dosyaları; ceza mahkemesi dosyaları; idare mahkemesi dosyaları; vergi mahkemesi dosyaları; icra dairesi dosyaları; iflas dairesi dosyaları; talimat dosyaları; Yargıtay dosyaları; Danıştay dosyaları.

    UYAP üzerinden hangi işlemler yapılabilir?

    UYAP (Ulusal Yargı Ağı Bilişim Sistemi) üzerinden yapılabilecek bazı işlemler: Dava ve icra dosyası sorgulama. Harç ve masraf ödeme. Elektronik tebligat görüntüleme. Duruşma takibi. Avukat atama ve vekaletname gönderme. Bilgi edinme başvuruları. Tapu ve nüfus kayıt bilgisi sorgulama. Belgelerin görüntülenmesi ve indirilmesi. İstatistik ve analiz raporlarına ulaşma.

    UYAP dosya şablonu nasıl yapılır?

    UYAP dosya şablonu oluşturmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Memur, müdür yardımcısı veya müdür rolünde “giden evrak oluşturma” açılır. 2. Olur yazısı seçildikten sonra “kelime işlemci” açılır. 3. Şablon oluşturulurken köşeli parantezlere asla dokunulmaz. 4. Müdürlük olur örneği yazısı yazılır. 5. Konu, makam, metin gövdesi, müdür adı, soyadı ve unvanı yazılır. 6. Şablonlar kaydedilirse yazışmalar hızlanır. 7. Şablon oluşturulduktan sonra önce DYS'den açılır, sonra masaüstüne kaydedilir ve değiştirilir. 8. Daha sonra yeniden DYS'den “kelime işlemci aç” diyerek şablon açılır. Ayrıca, UYAP Editör'de şablon oluşturmak için "Onay Listesi Düzenle" butonuna tıklanarak onay şablonunda yer alacak kişiler seçilebilir. UYAP Editör'ü kullanmadan önce, Adalet Bakanlığı’nın web sitesinden kullanım kılavuzlarının incelenmesi önerilir.

    UYAP vatandaş itiraz dilekçesi nereye gönderilir?

    UYAP vatandaş itiraz dilekçesi, UYAP Vatandaş Portal üzerinden ilgili mahkemeye gönderilir. Bunun için: 1. https://vatandas.uyap.gov.tr adresine giriş yapılır. 2. Elektronik imza veya mobil imza ile sisteme giriş yapılır. 3. Sol kısımda bulunan "Sulh Ceza İtiraz Dilekçesi Gönderme" butonuna tıklanır. 4. Mahkemenin il, adliye ve mahkeme bilgileri girilir ve dosya numarası seçilir. 5. UYAP Doküman Editörü'nde hazırlanan ve imzalanan dilekçe masaüstünden seçilerek eklenir ve "Evrak Gönder" butonuna basılır.